SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wartość przelewów zrealizowanych przez internet wyniesie 150 mld złw 2010 r.

Liczba klientów indywidualnych i małych firm korzystającychaktywnie z usług bankowych przez internet wzrośnie do 7 mln w 2008roku, a w 2010 sięgnie 10 mln wobec 4,8 mln na koniec czerwca br.

Wartość przelewów zrealizowanych przez tych klientów wzrośnie do100 mld zł w przyszłym roku i 150 mld zł w 2010 wobec 70,45 mld złna koniec czerwca, poinformowali przedstawiciele Związku BankówPolskich (ZBP) w środę.

Prognoza Rady Bankowości Elektronicznej przy ZBP zakłada, że do2010 roku banki będą posiadały 10 mln aktywnych klientówindywidualnych i firm z sektora MSP, korzystających z usługe-banking.

Liczba klientów, z którymi banki mają podpisaną umowę rachunku zdostępem do bankowości elektronicznej, wyniosła prawie 11 mln nakoniec czerwca, ale tylko 4,8 mln klientów - w tym 617 tys. małychi średnich przedsiębiorstw - korzysta z tego dostępu aktywnie, tzn.wykonuje co najmniej dwa przelewy w miesiącu.

Liczba rachunków z dostępem do internetu ma wzrosnąć do 13 mln wprzyszłym roku i zwiększyć się do 15 mln w 2010 roku wobec 10,8 mlnna koniec czerwca.

Wraz ze wzrostem klientów korzystających z e-bankingu ZBPprognozuje wzrost liczby i wartości przelewów realizowanych tymkanałem.

"Naszym zdaniem, wartość obrotów może sięgnąć 100 mld zł wprzyszłym roku i 150 mld zł w 2010 roku" - powiedział dziennikarzomprezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz.

Na koniec czerwca wartość obrotów wyniosła 70,45 mld zł, aliczba przelewów zrealizowanych w tym czasie wyniosła 25,26tys.

Liczba przelewów zlecanych przez internet według ZBP ma wzrosnąćdo 50 tys. w 2008 r. i 100 tys. w 2010 roku.

Dołącz do dyskusji: Wartość przelewów zrealizowanych przez internet wyniesie 150 mld złw 2010 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl