W Polsce mamy już 17,3 mln internautów
Internet najczęściej wykorzystują gospodarstwa domowe, w których jednocześnie jest kamera cyfrowa, laptop lub konsola do gier. Natomiast stosunkowo rzadziej gospodarstwa domowe, w których jest zainstalowana telewizja kablowa lub satelitarna - wynika z badania GfK Net Index.
W marcu 2009 r. odsetek osób korzystających z internetu wyniósł 58 procent. W kolejnym pomiarze zachowań związanych z korzystaniem z sieci - GfK Net Index - odnotowano wzrost liczby osób posługujących się internetem. W Polsce jest obecnie 17,3 mln internautów w wieku 15 - 75 lat, to o 600 000 osób więcej niż w styczniowej fali badania.
Zdecydowana większość z nich, bo aż 91 proc. korzysta z sieci przynajmniej raz w tygodniu, a 59 proc. codziennie.
Z sieci najczęściej korzystają ludzie młodzi. Wśród osób w wieku 15-19 lat internauci stanowią 96 proc. W najstarszej grupie wiekowej 60-75 lat z internetu korzysta zaledwie 14 proc. osób.
Najczęściej internautę można spotkać w Warszawie, aż 84 proc. warszawiaków korzysta z sieci. W miastach powyżej 500 000 mieszkańców 74 proc. ma dostęp do internetu, na wsi 47 proc.
W miejscu zamieszkania z internetu korzysta już ponad połowa ankietowanych (51 proc.), ponad jedna czwarta wykorzystuje sieć również w pracy, szkole lub na uczelni (26 procent), a 12 procent - w innych miejscach, takich jak kawiarenki, znajomi, rodzina, itp.
Rośnie liczba komputerów z dostępem do internetu, jak również liczba osób które mają w domu do dyspozycji więcej niż jeden komputer z dostępem do sieci. W Polsce na 8,8 mln gospodarstw domowych, które korzystają z internetu, przypada 10,8 mln komputerów.
Największa grupa użytkowników (86 proc.) używa internetu do korzystania z poczty elektronicznej. Dla prawie 70 proc. sieć to źródło rozrywki, plotek i ciekawostek. 67 proc korzysta z komunikatorów internetowych. Nieco ponad 40 proc. internautów wykorzystuje internet do dokonywania operacji finansowo-bankowych. Co trzeci ankietowany odwiedza aukcje internetowe, a jedna piąta korzysta z serwisów peer-to-peer w celu wymiany plików np. z muzyką lub filmami. Tylko 2 proc internautów decyduje się na zakup w sieci artykułów żywnościowych.
Badanie realizowane jest na próbie 950 osób metodą CAPI, cyklicznie co miesiąc. Dotyczy zachowań Polaków związanych z korzystaniem z internetu.
Dołącz do dyskusji: W Polsce mamy już 17,3 mln internautów