Universal powiększa przewagę
Wytwórnia nagraniowa Universal Music powiększyła w ubiegłym roku swoją przewagę na rynku sprzedaży muzyki.
W porównaniu z 2006 rokiem Universal zwiększył swoje rynkowe udziały z 25,7 do 28,8 procenta - informuje serwis FMQB, powołując się na raport firmy badawczej Informa Telecoms and Media.
Drugą pozycję na rynku, który zdominowany jest przez cztery wytwórnie, zajęła Sony BMG (20,1 procenta udziałów), wyprzedzając Warner Music (14,4 procenta) oraz EMI (10,9 procenta).
Z raportu wynika, że sprzedaż muzyki na całym świecie spadła w ubiegłym roku o 8,9 procenta do poziomu 18,9 miliarda dolarów. Z tej kwoty, 2,9 miliarda dolarów pochodziło z sektora muzyki cyfrowej (o 0,8 miliarda więcej niż w roku 2006), ale stanowił on tylko niecałe 15 procent całego rynku.
źródło: FMQB
Dołącz do dyskusji: Universal powiększa przewagę