SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google walczy z adblockami w przeglądarce Chrome. „To będzie ich koniec”

Google zapowiedział, że w nadchodzącej wersji przeglądarki internetowej Chrome wprowadzi rozwiązania zwiększające prywatność użytkowników i komfort korzystania z sieci. Przeciwko planowanym zmianom protestują producenci wtyczek blokujących reklamy na stronach internetowych. Ich zdaniem ulepszenia spowodują, że adblocki przestaną działać.

O zmianach planowanych w nowej wersji przeglądarki Chrome poinformowały zachodnie serwisy technologiczne, które uzyskały dane od Google oraz dotarły do dokumentacji nadchodzącego Chrome’a.

Według doniesień Google zamierza wprowadzić w przeglądarce zmianę API i trzecią generację kodu. Są w nim zawarte m.in. modyfikacje w funkcjonowaniu i uprawnieniach tzw. wtyczek, czyli zewnętrznych programów działających w środowisku przeglądarki.

Według planów wtyczki nie będą mogły zbierać w czasie rzeczywistym danych ze stron internetowych przeglądanych przez użytkownika ani też ich modyfikować. Według Google taka metoda ma zapewnić internautom większe bezpieczeństwo i prywatność, a także przyspieszyć działanie stron internetowych.

Jednak deweloperzy wtyczek alarmują, że zapowiedziane przez Google zmiany w Chrome mogą spowodować że wiele z tych programów przestanie prawidłowo działać. Wśród nich są producenci ablocków, czyli narzędzi do blokowania reklam. Argumentują oni, że planowane ograniczenie wtyczek w dostępie do danych uniemożliwi adblockom ich działanie.

Raymond Hill, szef deweloperów programu uBlock w rozmowie z serwisem The Register stwierdził wprost że Chrome w zapowiadanym kształcie będzie oznaczał koniec adblocków.

W podobnym tonie komentuje tę sprawę firma Ghostery zajmująca się produkcją wtyczek do blokowania reklam. Podkreśla ona, że zmiany w Chrome nie tylko nie zwiększą prywatności użytkowników, ale po ich wprowadzeniu internauci zostaną zalani niechcianymi reklamami, co z kolei spowoduje że szybkość ładowania stron ulegnie zmniejszeniu.

Na razie nie wiadomo kiedy i w jakim kształcie nowa wersja Chrome pojawi się na rynku. Dostępna obecnie odsłona przeglądarki posiada własne, wewnętrzne mechanizmy blokowania reklam które nie spełniają standardów wyznaczonych przez Google.

 

Dołącz do dyskusji: Google walczy z adblockami w przeglądarce Chrome. „To będzie ich koniec”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
W zasadzie to dobra wiadomość - taki ruch spowoduje ucieczkę użytkowników do innych przeglądarek (Opera, Firefox, Edge), które wciąż umożliwiają instalację adblokerów. Konkurencja jest zdrowa dla rynku i tym ruchem Google konkurencja zostanie wzmocniona. Jako użytkownik Opery i Edge - jestem za :-)))
0 0
odpowiedź
User
Arturro
Jestem za tym, żeby Chrome to zrobiło jak najszybciej się da.
Zyskają inne przeglądarki.
0 0
odpowiedź
User
typowy_Janusz_z_Podkarpacia
Przecież nikt nie zacznie oglądać reklam, tylko zmieni przeglądarkę
0 0
odpowiedź