„Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Życie Bytomskie”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Ciechanowski”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 20 812 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2015 roku o 7,49 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,03 proc. do poziomu 16 256 egz.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 13 002 egz., po spadku o 7,27 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press), który był 5. Jego średni wynik zwiększył się o 2,98 proc. i w ostateczności wyniósł 11 064 egz.
Z kolei najwięcej straciło „Życie Bytomskie” (Bytomska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy Redakcja i Wydawnictwo) - było to 14,36 proc. do poziomu 4 801 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 13. na 16.
ZKDP |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tygodnik Zamojski |
28 218 |
20 812 |
20 812 |
29 350 |
22 498 |
22 498 |
-7,49% |
Tygodnik Siedlecki - Magazyn |
23 711 |
16 256 |
16 256 |
25 000 |
18 068 |
18 068 |
-10,03% |
Tygodnik Podhalański |
22 744 |
13 118 |
13 002 |
23 483 |
14 148 |
14 021 |
-7,27% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
16 610 |
11 322 |
11 322 |
18 205 |
12 376 |
12 376 |
-8,52% |
Tygodnik Ciechanowski |
17 648 |
11 067 |
11 064 |
16 289 |
10 751 |
10 744 |
2,98% |
Tygodnik Ostrołęcki |
11 837 |
9 772 |
9 672 |
13 460 |
10 721 |
10 624 |
-8,96% |
Życie Podkarpackie |
15 000 |
9 163 |
9 163 |
15 000 |
9 445 |
9 445 |
-2,99% |
Obserwator Lokalny |
10 200 |
8 235 |
8 235 |
10 214 |
8 467 |
8 467 |
-2,74% |
Przełom - Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej |
10 700 |
7 466 |
7 466 |
11 500 |
8 070 |
8 070 |
-7,48% |
Nowy Łowiczanin |
8 225 |
7 139 |
7 139 |
9 104 |
7 728 |
7 728 |
-7,62% |
Gwarek |
10 274 |
6 028 |
6 027 |
10 426 |
6 176 |
6 176 |
-2,41% |
Czas Chojnic |
6 962 |
5 938 |
5 938 |
7 614 |
6 590 |
6 590 |
-9,89% |
Strzelec Opolski |
6 920 |
5 588 |
5 585 |
7 071 |
5 899 |
5 896 |
-5,27% |
Tygodnik Tucholski |
6 619 |
5 331 |
5 330 |
6 750 |
5 514 |
5 514 |
-3,34% |
Pałuki |
6 137 |
5 298 |
5 298 |
6 343 |
5 481 |
5 481 |
-3,34% |
Życie Bytomskie |
9 923 |
4 801 |
4 801 |
12 026 |
5 606 |
5 606 |
-14,36% |
Pałuki i Ziemia Mogileńska |
4 835 |
4 061 |
4 061 |
5 035 |
4 243 |
4 243 |
-4,29% |
Kurier Internetowy |
4 200 |
3 066 |
3 066 |
4 200 |
3 010 |
3 010 |
1,86% |
Kulisy Powiatu - Kluczbork - Olesno |
5 365 |
2 996 |
2 996 |
5 550 |
3 221 |
3 221 |
-6,99% |
Tygodnik Człuchowski |
3 083 |
2 379 |
2 379 |
3 155 |
2 624 |
2 624 |
-9,34% |
Tygodnik Gazeta Gryfińska |
3 021 |
2 079 |
2 079 |
3 100 |
2 196 |
2 196 |
-5,33% |
Wieści z Głowna i Strykowa |
2 315 |
1 994 |
1 994 |
2 437 |
2 086 |
2 086 |
-4,41% |
Co Tydzień (Mysłowice, Imielin, Chełm Śląski) |
2 100 |
923 |
921 |
2 100 |
1 010 |
1 010 |
-8,81% |
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 9,22 proc. do poziomu 20 003 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (15 455 egz.; spadek o 10,10 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (12 872 egz., w dół o 5,75 proc.).
Największym wzrostem (o 4,85 proc. do 3 283 egz.) pochwalić się mógł tutaj „Kurier Internetowy” (Graffi Studio Janusz Ansion). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 18,27 proc. do 2 103 egz.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Tygodnik Ciechanowski” zyskał najwięcej