Telewizja Polska uruchomi kanał dla młodzieży TVP Teen
W przyszłym roku ma rozpocząć nadawanie młodzieżowy kanał Telewizji Polskiej - TVP Teen - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Z projektu Karty Powinności, który Telewizja Polska złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że TVP Teen wystartuje, jeśli pozwolą na to przychody z opłat abonamentowych, rekompensaty i reklam.
Kanał TVP Teen ma być adresowy do dzieci i młodzieży w wieku 10-16 lat. Na antenie, której będzie towarzyszył serwis online, będą emitowane treści edukacyjne i rozrywkowe. Nie zabraknie filmów, seriali animowanych i seriali fabularnych. TVP Teen ma nadawać nie mniej niż 17 godzin na dobę.
Roczny budżet w wysokości 20 mln zł
W 2022 roku budżet nowego kanału ma wynieść 15,3 mln zł, a w 2024 roku już 20 mln zł. O szczegóły próbowaliśmy spytać TVP.
- Telewizja Polska ze względów biznesowych nie ujawnia strategii programowej na etapie projektu - taką odpowiedź portal Wirtualnemedia.pl otrzymał od Zespołu Rzecznika TVP. Kanał może być alternatywą dla zagranicznych stacji adresowanych dla młodzieży, takich jak Disney Channel czy Nickelodeon.
TVP zapowiada, że w swoich wszystkich kanałach, a więc także TVP Teen, będzie promować rodzinę. 9 lat temu także ojciec Tadeusz Rydzyk zapowiadał stworzenie muzyczno-młodzieżowej stacji TVM1. Projektu nigdy jednak nie zrealizowano.
Więcej stacji TVP drogą naziemną
TVP Teen, podobnie jak w przyszłości stacje TVP 4K, TVP Nauka i TVP Muzyka, ma być oferowany drogą satelitarną, przez sieci kablowe i IPTV.
Z dokumentu wynika, że telewizja publiczna będzie jednak dążyć do budowy zasięgu naziemnego tych stacji, TVP Rozrywka, TVP Dokument, TVP HD i TVP Seriale.
TVP World coraz bliżej
W projekcie Karty Powinności można znaleźć też informacje na temat TVP World. Jest tam wzmianka, że przed 1 października 2021 anglojęzyczna stacja działa pod nazwą Poland In. Wszystko wskazuje na to, że już jesienią dojdzie do zmiany marki. Emisja satelitarna, zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, ma ruszyć w przyszłym roku.
W przyszłym roku stacja ma kosztować 22,6 mln zł, a w 2024 roku już 30 mln zł. W ramówce TVP World informacje mają stanowić 26 proc. czasu antenowego, publicystyka 27 proc., kultura 26 proc., edukacja 2 proc., a sport 1 proc. Kanał ma nadawać 23 godziny na dobę.
Za rok debiuty TVP 4K, TVP Nauka i TVP Muzyka
W okolicy października 2022 roku ma wystartować regularna emisja kanału TVP 4K. Będzie prowadzona nie mniej niż przez 6 godzin na dobę. Programy sportowe zajmą 55 proc. czasu antenowego, filmy i seriale fabularne 10 proc., a audycje rozrywkowe 5 proc. TVP 4K będzie kosztować 5,1 mln zł w 2022 roku i 36 mln zł w 2024 roku.
Na jesień przyszłego roku zapowiedziano także debiuty TVP Nauka i TVP Muzyka. Pierwsza stacja ma nadawać nie mniej niż 17 godzin dziennie. Magazyny popularnonaukowe, filmy dokumentalne, telenowele dokumentalne i poradniki obejmować będą do 63 proc. ramówki, a publicystyka nie mniej niż 7 proc.
TVP Nauka w 2022 roku będzie kosztować 23 mln zł, a dwa lata później 40 mln zł. W przypadku TVP Muzyka koncerty, filmy dokumentalne o historii muzyki mają obejmować nie mniej niż 30 proc. ramówki, a teledyski i widowiska muzyczne nie mniej niż 40 proc. Koszt TVP Muzyka to prawie 13,5 mln zł w przyszłym roku i 20 mln zł w roku 2024. Choć prezes Kurski wspominał, że jego marzeniem jest uruchomienie kanału motoryzacyjnego, to w projekcie Karty Powinności nie ma o nim mowy.
Koszty pozostałych anten TVP
W projekcie Karty Powinności nadawca publiczny poinformował również o kosztach pozostałych anten. W 2022 roku TVP1 ma pochłonąć 992 mln zł, a w 2024 959 ml zł. Analogiczne koszty w przypadku TVP2 to 628 mln zł i 638 mln zł.
Dalej podano informacje o TVP3 Regionalnej (76 mln zł w obu przypadkach), Programie Regionalnym Ośrodków Terenowych (322 mln zł i 326 mln zł), TVP Polonia (48 mln zł), TVP Wilno (27 mln zł), Belsat TV (38 mln zł), TVP Info (189 mln zł i 185 mln zł), TVP Kultura (76 mln zł i 78 mln zł), TVP Historia (58 mln zł i 51 mln zł), TVP ABC (51 mln zł i 50 mln zł), TVP Rozrywka (6 mln zł i 9 mln zł), TVP Seriale (4 mln zł i 8 mln zł), TVP Sport (168 mln zł i 169 mln zł), TVP HD (7 mln zł i 11 mln zł), TVP Dokument (18 mln zł i 25 mln zł) i TVP Kobieta (22 mln zł).
Koszty misji mają wzrosnąć z 2,877 mld zł w 2022 roku do 3,078 mld zł w roku 2024. Wtedy 2,260 mld zł ma pochodzić z abonamentu radiowo-telewizyjnego i rekompensaty, a 818 mln zł z reklam, opłat od operatorów kablowych i platform cyfrowych.
TVP z zyskiem w 2020 roku
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska uruchomi kanał dla młodzieży TVP Teen
Przygotowali ustawę przeciwko kapitałowi USA w mediach, a sami używają ich języka w nazwach własnych?