TVN najsilniejszą marką mediową w Polsce
TVN zajęła piąte miejsce, najwyższe ze wszystkich mediów, w rankingu siły marek na polskim rynku opracowanym przez BAV Consulting. Ogólnie brandem o najlepszej kondycji okazał się Lipton.
W badaniu kondycji marek na polskim rynku, które na zlecenie BAV Consulting przeprowadziła firma MillwardBrown SMG/KRC, wzięto pod uwagę cztery główne kryteria: wyróżnialność, zapotrzebowanie, szacunek i wiedzę. Okazało się, że najsilniejszymi brandami w naszym kraju są Lipton, WOŚP i Delicje. Czwarte miejsce zajęła Polska jako państwo, a piąte – TVN. Stacja ta jest tym samym marką o największej mocy na naszym rynku mediowym. Z kanałów telewizyjnych w rankingu znalazły się jeszcze National Geographic (na 14. miejscu; pod tą nazwą funkcjonuje również w Polsce magazyn drukowany), TVN24 (31. miejsce) i Polsat (42. pozycja). Natomiast z rozgłośni radiowych w czołowej pięćdziesiątce zestawienia znalazły się RMF FM (12. miejsce) i Radio ZET (44. miejsce).
Wśród marek z branży nowych technologii najsilniejsza w naszym kraju jest Nokia (11. pozycja w ogólnym rankingu), a wśród brandów internetowych jako jedyne w zestawieniu pojawiło się Allegro (45. miejsce). W porównaniu z poprzednią edycją badania, przeprowadzoną w 2007 roku, na sile najbardziej zyskały marki Goliard, Indykpol, Marwit, Bajeczny (E. Wedel), Bartek, Constar, Simplus, Royal Collection, Kolastyna i Soraya.
BrandAsset Valuator 2010 |
1. Lipton |
2. WOŚP |
3. Delicje |
4. Polska (jako kraj) |
5. TVN |
6. Mieszanka Wedlowska |
7. Tymbark |
8. Ptasie Mleczko |
9. Alpen Gold |
10. Hochland |
11. Nokia |
12. RMF FM |
13. Nivea |
14. National Geographic |
15. Blend-a-Med |
16. Winiary |
17. Knorr |
18. Jacobs |
19. Maryla Rodowicz |
20. Algida |
21. Jogobella |
22. Coca-Cola |
23. Wedel |
24. Danone |
25. Żywiec Zdrój |
26. Zakopane |
27. Saga |
28. Alpejskie Mleczko |
29. Ferrero Rocher |
30. Łowicz |
31. TVN24 |
32. Prince Polo |
33. Kabaret Moralnego Niepokoju |
34. Adidas |
35. Rafaello |
36. Vegeta |
37. Kamis |
38. Olej Kujawski |
39. Pudliszki |
40. Milka |
41. Podziel się Posiłkiem |
42. Polsat |
43. Sony Ericsson |
44. Radio ZET |
45. Allegro |
46. Vizir |
47. Unia Europejska |
48. Grześki |
49. Łaciate |
50. Pepsi |
Badanie BrandAsset Valuator zostało przeprowadzone metodologią face to face + self-completion na grupie respondentów reprezentatywnej dla wszystkich Polaków w wieku 18–69 lat ze względu na wiek, płeć oraz region i wielkość miejscowości zamieszkania. Ogółem przeanalizowano 1294 marki. W ramach projektu w 51 krajach z całego świata przebadano w ten sam sposób 44 tys. brandów.
Dołącz do dyskusji: TVN najsilniejszą marką mediową w Polsce
bravo tvn, pod względem contentu, szeroko zrozumiałego dizajny - budowaniu konsekwentnej identyfikacji wizualnej dla targetu który jest wysoko konsumpcyjny to przyszlosc. pomijam osoby glosujące na PiS które mam nadzieje wolą tv trwam, nasz dziennik i tvp ale które pod względem makretingowo-konsumpcyjnym nie przedstawiają zbyt wysokiej wartości. Gratulacje dla TVN'u - jedynej telewizji o światowych standardach w polsce ( Polsat goni ale troche jeszcze powinien nadrobić )