TVN i Discovery o jedną trzecią mniej z reklam, mocno w górę TVP i AXN (TOP 10)
W lipcu br. cennikowe wpływy stacji telewizyjnych były o 3,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. O 33-35 proc. zmalały przychody TVN i Discovery Channel, natomiast duże wzrosty zanotowały TVP1, TVP2, AXN i TVP Seriale.
Stacje telewizyjne w lipcu br. cennikowo zarobiły z reklam (bez rabatów i autopromocji) 906,42 mln zł, o 34,09 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat).
W lipcu na pozycję lidera wśród stacji pod względem reklamowym awansował Polsat, którego cennikowe wpływy wzrosły w skali roku o 9,55 mln zł (czyli o 6,8 proc.). Z kolei wpływy TVP1 zwiększyły się aż o 30,86 mln zł (33 proc. w górę), a TVP2 - o 17,36 mln zł (22,7 proc. w górę).
Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały AXN - o 65,9 proc. (z 16,93 mln zł do 28,09 mln zł), oraz TVP Seriale - o 103 proc. (z 12,62 mln zł do 25,63 mln zł).
Za to cennikowe wpływy reklamowe TVN zmalały rok do roku aż o 51,71 mln zł (czyli o 33,2 proc.), natomiast przychody Discovery Channel - o 12,76 mln zł (35 proc. w dół).
Disney Channel zarobił o 4,46 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 15,7 proc.), TV Puls - o 2,18 mln zł (10,2 proc. w dół), a TVN24 - o 918,3 tys. zł (3,4 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII.2013 | VII.2014 |
POLSAT | 139 305 924 zł | 148 852 725 zł |
TVP 1 | 93 588 959 zł | 124 454 467 zł |
TVN | 155 936 773 zł | 104 225 860 zł |
TVP 2 | 76 328 457 zł | 93 688 167 zł |
AXN | 16 934 235 zł | 28 093 319 zł |
TVN 24 | 27 018 855 zł | 26 100 511 zł |
TVP SERIALE | 12 621 312 zł | 25 628 056 zł |
DISNEY CHANNEL | 28 312 815 zł | 23 851 315 zł |
DISCOVERY CHANNEL | 36 465 567 zł | 23 702 282 zł |
TV PULS | 21 383 173 zł | 19 201 489 zł |
monitorowane stacje razem | 872 329 771 zł | 906 419 381 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN i Discovery o jedną trzecią mniej z reklam, mocno w górę TVP i AXN (TOP 10)