Trzy czwarte Polaków uważa, że reklamy banków wprowadzają w błąd
Prawie trzy czwarte Polaków sądzi, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd - wynika z badania PBS DGA. Respondenci uważają, że banki powinny rzetelnie i zrozumiale informować o swoich usługach oraz mieć wzgląd na dobro klientów.
72 proc. Polaków zgadza się z opinią, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd - pokazuje badanie przeprowadzone przez PBS DGA. Przeciwnego zdania jest tylko 10 proc. respondentów, natomiast 18 proc. trudno to jednoznacznie ocenić. Jednocześnie 98 proc. Polaków uważa, że oferty banków powinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz wszystkich istotnych warunkach i ograniczeniach, a 30 proc. ankietowanych nie zgadza się ze stwierdzeniem, że oferta powinna podkreślać przede wszystkim korzyści.
Ogółem aż 35 proc. Polaków deklaruje, że nie ma żadnej wiedzy w bankowości a 42 proc. przyznaje, że zna tylko podstawowe pojęcia. Jedynie 17 proc. respondentów ocenia swoją wiedzę w tym zakresie jako wystarczającą lub dobrą.
Prawie połowa Polaków sugeruje, że banki - aby cieszyć się największym zaufaniem klientów - powinny rzetelnie i bardziej zrozumiale informować o swoich ofertach oraz doradzać klientom, mając na względzie ich dobro. Co trzeci respondent uważa, że banki powinny w tym celu rzetelnie informować o swojej sytuacji i działaniach, a co czwarty - że powinny pomagać klientom w lepszym poznawaniu branży.
Badanie opinii Polaków na temat strategii komunikacyjnej banków zostało przeprowadzone we wrześniu przez PBS DGA na zlecenie agencji On Board PR. Sondaż objął reprezentatywną grupę 1090 losowo wybranych dorosłych osób.
Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte Polaków uważa, że reklamy banków wprowadzają w błąd