Telewizja i internet idą w parze
Blisko 24 proc. mężczyzn i 30 proc. kobiet równolegle ogląda telewizję i korzysta z internetu ...
Blisko 24 proc. mężczyzn i 30 proc. kobiet równolegle ogląda telewizję i korzysta z internetu, wynika z badań przeprowadzonych przez BIGresearch w USA. Wyniki ankiety mogą zadziwiać. Okazuje się, że wielu współczesnych konsumentów ma niezwykle podzielną uwagę. Niemal jedna trzecia respondentów podczas oglądania telewizji korzysta z sieci, natomiast prawie 10 proc. mężczyzn i 12,6 proc. kobiet czyta w tym samym czasie e-maile. Badania przeprowadzono na przełomie marca i kwietnia 2003 r. na grupie 12 230 konsumentów. Telewizja prawdopodobnie traktowana jest jako tło dla innych mediów.
Jakże inaczej wytłumaczyć zjawisko, skoro, gdy włączony jest telewizor, blisko 14 proc. mężczyzn i ponad 17 proc. kobiet czyta prasę, a 3 proc. konsumentów słucha radia? Okazuje się, że z wielu mediów jednocześnie najchętniej korzystają osoby w wieku 25-34 lat, chociaż równie aktywna jest grupa z przedziału 45-54 lat. Zdecydowanie selektywni w odbiorze stają się dopiero seniorzy, którzy przekroczyli 63 rok życia.
Dołącz do dyskusji: Telewizja i internet idą w parze