„Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki
W maju 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2014 roku wyniosła 339 265 egz. Była ona o 7,18 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 190 628 egz., po spadku o 6,58 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 170 557 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 166 923 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w maju br. wynoszącym 158 062 egz. W maju ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 146 598 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca br., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia br. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w maju br. na poziomie 55 754 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,30 proc.
maj | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 527 376 | 339 265 | 339 265 | 527 470 | 365 499 | 365 499 |
TV14 | 319 913 | 190 628 | 190 628 | 309 969 | 204 060 | 204 060 |
Tele Max | 284 981 | 170 557 | 170 557 | 250 536 | 166 923 | 166 923 |
Super TV | 277 444 | 158 062 | 158 062 | 227 453 | 146 598 | 146 598 |
Ekran TV | 111 290 | 55 754 | 55 754 | 112 415 | 65 058 | 65 058 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Tele Max” - było to 18,10 proc. Nieco mniejszą stratę - 18,04 proc. - odnotował „Super TV”.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 527 376 | 339 265 | 339 265 | 574 997 | 381 694 | 381 694 |
TV14 | 319 913 | 190 628 | 190 628 | 357 485 | 210 210 | 210 210 |
Tele Max | 284 981 | 170 557 | 170 557 | 314 928 | 208 256 | 208 256 |
Super TV | 277 444 | 158 062 | 158 062 | 302 166 | 192 854 | 192 854 |
Ekran TV | 111 290 | 55 754 | 55 754 | 111 620 | 61 819 | 61 819 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki