Ponad 330 tysięcy wzmianek medialnych o Szymonie Hołowni. Za taką promocję musiałby zapłacić przeszło pół miliarda złotych
Na temat marszałka Sejmu Szymona Hołowni od 13 listopada do 4 grudnia ukazało się w mediach ponad 330 tysięcy wzmianek - wynika z danych PSMM Monitoring & More. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat polityka to ponad 671,5 mln zł.
Szymon Hołownia, lider Polski 2050, a wcześniej kandydat na prezydenta RP, od pierwszego dnia w Sejmie szturmem zdobywa uwagę mediów. Debiutującego w roli posła byłego prezentera TVN Sejm wybrał na swojego marszałka. Od pierwszego posiedzenia Hołownia przyciąga nie tylko atencję mediów, ale i zwykłych obywateli, co najlepiej odzwierciedlają rekordowe wyniki oglądalności obrad Sejmu w telewizji i internecie.
Sam Hołownia w dniu wyborów na stanowisko marszałka deklarował: "Mój cel i program jest prosty: chciałabym, aby rodzice, gdy w telewizji pokazują dzieciom Sejm, nie zasłaniali im oczu i nie zatykali im uszu. Przeciwnie – by mówili: zobaczcie, tak można ze sobą rozmawiać, nawet gdy się ze sobą nie zgadza".
Rekordowe dotarcie Hołowni w mediach
PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 13 listopada do 4 grudnia 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat nowego marszałka Sejmu. Jak czytamy w raporcie, w mediach tradycyjnych odnotowano na temat Szymona Hołowni prawie 46 tys. publikacji, z kolei w przestrzeni mediów społecznościowych ponad 290 tys. postów i komentarzy. Wartość AVE ww. publikacji w wyniosła 671,5 mln zł.
Hitowe okazały się zwłaszcza dwie wypowiedzi nowego marszałka Sejmu. „Obrazić też trzeba umieć” wypowiedziane na pierwszym posiedzeniu w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości (dotarcie 11,9 mln) oraz „Nie Jay-Z, ale Gen-Z” (dotarcie 9,4 mln), której adresatem był poseł Piotr Kaleta.
Riposty Szymona Hołowni stają się viralami
– Na dużą popularność Szymona Hołowni, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, wpłynęły jego cięte riposty. Filmiki z wypowiedziami marszałka szybko stają się internetowymi viralami, a w sieci roi się od zabawnych memów. ‚‚Bardzo cenię państwa komentarze i uwagi, natomiast zwracam też uwagę z mojej perspektywy, że stają się odrobinę monotematyczne. Zachęcam do większej oryginalności, pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć” – te słowa wypowiedziane przez Szymona Hołownię w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości, cieszyły się w analizowanym okresie największym zainteresowaniem, docierając do blisko 12 mln użytkowników – tłumaczy Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.
PSMM Monitoring & More zwraca także uwagę na fakt, iż popularność wypowiedzi Hołowni przekłada się na wzrost liczby obserwujących jego profile w mediach społecznościowych. Znaczący wzrost obserwujących odnotowano na Instagramie – 193 234 nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się TikTok, na trzecim – X (dawny Twitter).
Wykresy: PSMM Monitoring & More
Dołącz do dyskusji: Ponad 330 tysięcy wzmianek medialnych o Szymonie Hołowni. Za taką promocję musiałby zapłacić przeszło pół miliarda złotych