SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Szkło kontaktowe' zyskuje widzów i reklamodawców

Nadawany w TVN24 satyryczno - komentatorski magazyn 'Szkło kontaktowe' nie traci impetu. W zeszłym miesiącu program oglądało o ponad 100 tysięcy widzów więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dwukrotnie wzrosły też wpływy z reklam emitowanych wokół magazynu.

Średnia oglądalność odcinków "Szkła kontaktowego" nadawanych w październiku br. wyniosła 561 tys. osób przy udziałach w rynku na poziomie 5,30 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

To więcej niż w październiku 2006 roku, gdy satyryczny program wybierało średnio 457 tys. widzów (udziały 4,06 proc.), niewielki wzrost nastąpił też w porównaniu do września br., kiedy średnia widownia "Szkła kontaktowego" ukształtowała się na poziomie 533 tys. (5,07 proc.).

Szkło kontaktowe

Wszyscy 4+
Data AMR SHR %
01-10-2007 472 697 4,97%
02-10-2007 607 263 5,95%
03-10-2007 603 336 5,67%
04-10-2007 526 332 5,41%
05-10-2007 506 529 4,62%
08-10-2007 415 272 3,97%
09-10-2007 654 905 6,32%
10-10-2007 597 804 5,74%
11-10-2007 621 345 6,35%
12-10-2007 647 670 6,23%
15-10-2007 437 542 4,84%
16-10-2007 595 430 5,71%
17-10-2007 650 291 6,00%
18-10-2007 595 784 5,77%
19-10-2007 453 159 4,02%
22-10-2007 511 893 4,72%
23-10-2007 707 656 6,48%
24-10-2007 578 723 5,09%
25-10-2007 622 892 5,76%
26-10-2007 468 620 3,86%
29-10-2007 489 265 4,63%
30-10-2007 531 297 4,87%
31-10-2007 622 689 5,37%
średnia 561 340 5,30%

Mniejszą popularnością niż tygodniowe wydania "Szkła" cieszy się natomiast sobotnia "Lupa tygodnia". W październiku br. jej krótkie, emitowane o 17.30 wydania oglądało 288 tys. widzów (udziały 3,02 proc.), a wydania pełne, nadawane o 22.10 - 186 tys. (1,56 proc.). We wrześniu br. liczby te wyglądały odpowiednio 163 tys. (2,02 proc.) i 264 tys. (2,25 proc.). Z kolei w październiku zeszłego roku., gdy w soboty nadawane były tylko wydania o 22.10, przyciągały one przed telewizory średnio 236 tys. (2,07 proc.).

Lupa tygodnia
Wszyscy 4+

Godz. AMR SHR %
06-10-2007 17:38 326 063 3,62%
13-10-2007 17:26 245 761 2,57%
27-10-2007 17:29 292 494 2,92%
średnia
287 691 3,02%
06-10-2007 22:11 174 685 1,56%
13-10-2007 22:10 138 547 1,13%
27-10-2007 22:09 243 318 1,99%
średnia
186 170 1,56%

Z danych telemetrycznych wynika, że "Szkło kontaktowe" oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku od 30 do 34 lat oraz powyżej 45. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 43,82% 91

Kobiety 56,18% 109
Wiek 4- 9 1,40% 23

10- 15 0,85% 11

16 - 19 1,27% 20

20 - 24 1,04% 12

25 - 29 2,85% 34

30 - 34 9,93% 131

35 - 39 3,57% 54

40 - 44 3,89% 57

45 - 49 10,20% 126

50 - 54 12,20% 148

55 - 59 15,31% 220

60+ 37,48% 207
Wlk.miasta Wieś 9,94% 26

< 50 tys. 27,02% 112

50-100 tys. 19,03% 214

100-200 tys. 12,31% 153

> 200 tys. 31,70% 154
Zawód Top management 17,69% 219

Pracownicy szczebla średniego 16,23% 135

Pracownicy fizyczni i rolnicy 6,20% 32

Emeryci 50,61% 194

Inne 9,28% 27
Wykształcenie Podstawowe 25,03% 55

Średnie 41,01% 138

Wyższe 31,71% 295

Inne 2,25% 16

Wzrostowi oglądalności "Szklą kontaktowego" towarzyszy też zwiększanie się wypływów z reklam emitowanych przez TVN 24 wokół programu. W październiku 2006 roku spoty nadane przed, w czasie i po magazynie trwały w sumie ponad 3 godziny, co przełożyło się na przychody na poziomie 1,51 mln złotych. Z kolei w październiku tego roku reklamy trwały już prawie 5 godzin, a wpływy z nich były dwukrotnie wyższe i wyniosły 3,14 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

Dołącz do dyskusji: 'Szkło kontaktowe' zyskuje widzów i reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl