Strony główne: WP bliżej Onetu, mocno w dół Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl przyciągają najbardziej
Wśród czołowych portali horyzontalnych najpopularniejszą stronę główną pod względem liczby użytkowników i odsłon ma Onet, przy czym zmalała jej przewaga nad stroną WP.pl. Największe spadki zasięgu w skali roku zanotowały strony główne Gazeta.pl i TVN24.pl, ta druga osiągnęła też najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego.
W lipcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,85 mln realnych użytkowników, czyli 37,21 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 422,31 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 8:40 minut - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna w każdym z tych wskaźników wyprzedza stronę główną WP.pl. Ta druga miała w lipcu o 172,5 tys. użytkowników, 31,3 mln odsłon i 11:45 minuty średniego czasu korzystania mniej.
Stronę główną Interii odwiedziło 5,08 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 192,28 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 56:47 minuty. Witryna miała więcej odwiedzających i odsłon niż strony główne o2.pl i Gazeta.pl łącznie - ta pierwsza zanotowała 2,52 mln użytkowników i 31,23 mln odsłon, a druga - 2,07 mln użytkowników i 100,13 mln odsłon.
Na stronie głównej o2.pl odwiedzający spędził średnio dwie godziny i 23:29 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - aż trzy godziny i 48:27 minuty. Na pierwszej witrynie każda odsłona trwała przeciętnie 11:36 minuty, a na drugiej - 8:09 minuty.
Strony główne największych portali horyzontalnych w lipcu 2017 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
średni czas odsłony [godz:min:sek] |
zasięg |
onet.pl |
9 856 703 |
422 315 129 |
1:08:40 |
0:01:36 |
37,21% |
wp.pl |
9 684 172 |
391 016 730 |
0:56:55 |
0:01:25 |
36,56% |
interia.pl |
5 082 525 |
192 281 757 |
0:56:47 |
0:01:30 |
19,19% |
o2.pl |
2 524 857 |
31 227 930 |
2:23:29 |
0:11:36 |
9,53% |
gazeta.pl |
2 072 614 |
100 127 098 |
1:32:16 |
0:01:55 |
7,83% |
tvn24.pl |
1 592 871 |
44 621 548 |
3:48:27 |
0:08:09 |
6,01% |
Z roku na rok strona główna Onetu zanotowała spadek zasięgu z 42,92 do 37,21 proc., czyli o 13,3 proc. (zmiana liczby użytkowników jest mało miarodajna, bo w ciągu roku wzrosła łączna liczba polskich internautów). Jednocześnie witryna straciła 106,75 mln odsłon (20,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z niej zmalał o 11:15 minuty (czyli 14,1 proc.).
Strona główna WP.pl zanotowała znacznie mniejszy spadek zasięgu - o 1,64 proc. Jednocześnie zyskała 24,4 mln odsłon (6,6 proc. w górę) i 1:29 minuty przeciętnego czasu korzystania (wzrost o 2,7 proc.). W efekcie znacząco zmalała jej strata do strony Onetu.
Witryna Interii straciła w skali roku 10,07 proc. zasięgu (spadek z 21,34 do 19,19 proc.), 21,74 mln odsłon (10,2 proc. w dół) oraz 1:26 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika (2,5 proc. w dół).
Największe spadki zasięgu zanotowały strony główne Gazeta.pl (o 28,1 proc.) i TVN24.pl (o 24,4 proc.). Pierwsza witryna straciła jednocześnie 10,51 mln odsłon (9,5 proc. w dół), a druga - 6,89 mln (13,4 proc. w dół). Za to wydłużył się przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - na Gazeta.pl o 11 minut (czyli 13,5 proc.), a na TVN24.pl - o 23:06 minuty (11,2 proc. w górę).
Strona główna o2.pl przy spadku zasięgu o 6,57 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 1,83 proc. i średniego czasu korzystania o 15,1 proc.
Tylko na komputerach stronę główną Onetu odwiedziło 7,78 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 273,11 mln odsłon i spędzili średnio po godzinie i 3:50 minuty. Witryna WP zanotowała o 399,1 tys. użytkowników i 43,39 mln odsłon mniej, a przeciętny czas korzystania z niej był o 14:28 minuty krótszy niż w przypadku strony Onetu.
Strona główna Interii miała 4,06 mln użytkowników, 128,34 mln odsłon oraz 52:42 minuty przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego.
Zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania osiągnęły witryny TVN24.pl (trzy godziny i 32:57 minuty) i o2.pl (dwie godziny i 23:35 minuty).
Strony główne największych portali horyzontalnych w lipcu 2017 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
średni czas odsłony [godz:min:sek] |
zasięg |
onet.pl |
7 781 678 |
273 108 781 |
1:03:50 |
0:01:49 |
29,38% |
wp.pl |
7 382 613 |
229 722 120 |
0:49:38 |
0:01:36 |
27,87% |
interia.pl |
4 064 531 |
128 341 686 |
0:52:42 |
0:01:40 |
15,35% |
o2.pl |
2 115 109 |
19 927 439 |
2:23:35 |
0:15:14 |
7,99% |
gazeta.pl |
1 768 484 |
58 244 251 |
1:10:00 |
0:02:08 |
6,68% |
tvn24.pl |
1 216 947 |
21 529 670 |
3:32:57 |
0:12:02 |
4,59% |
W skali roku wszystkie strony zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Pod względem zasięgu najwięcej straciły Onet.pl (o 22,81 proc.), Gazeta.pl (o 22,14 proc.) i TVN24.pl (o 23,24 proc.).
Strona Onetu zanotowała też spadek o 99,48 mln odsłon (26,7 proc. w dół), a TVN24.pl - o 7,46 mln (25,6 proc. w dół). Witryny Interii i Gazeta.pl straciły po 20 proc. odsłon, o2.pl - 15,6 proc., a WP.pl - 8,1 proc.
Na smartfonach i tabletach liderem jest strona główna WP.pl - w lipcu zanotowała 4,88 mln użytkowników, 161,29 mln odsłon oraz 37:51 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Witryna Onetu miała mniej użytkowników (4,55 mln) i odsłon (149,21 mln), ale dłuższy przeciętny czas korzystania (39:35 minuty).
Na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził godzinę i 9:28 minuty, na Gazeta.pl - godzinę i 36:18, a na TVN24.pl - dwie godziny i 41:15 minuty.
Strony główne największych portali horyzontalnych w lipcu 2017 r. w internecie mobilnym |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
średni czas odsłony [godz:min:sek] |
zasięg |
wp.pl |
4 880 170 |
161 294 610 |
0:37:51 |
0:01:09 |
18,43% |
onet.pl |
4 550 539 |
149 206 348 |
0:39:35 |
0:01:12 |
17,18% |
interia.pl |
1 908 061 |
63 940 071 |
0:38:59 |
0:01:10 |
7,20% |
o2.pl |
843 340 |
11 300 491 |
1:09:28 |
0:05:11 |
3,18% |
gazeta.pl |
700 383 |
41 882 847 |
1:36:18 |
0:01:37 |
2,64% |
tvn24.pl |
649 640 |
23 091 878 |
2:41:15 |
0:04:32 |
2,45% |
Cztery strony z pierwszych miejsc rankingu osiągnęły duże wzrosty zasięgów w ciągu roku: WP.pl zyskała 26,5 proc., Onet - 13,9 proc., Interia.pl - 7 proc., a o2.pl - 42 proc. Za to witryna Gazeta.pl zanotowała spadek o 29 proc., a TVN24.pl - o 21,7 proc.
Strona główna WP.pl zyskała też 44,41 mln odsłon (38 proc. w górę), Interia.pl - 10,93 mln (20,6 proc.), o2.pl - 4,25 mln (60,4 proc.), a Gazeta.pl - 4,4 mln (11,7 proc.). Natomiast witryna Onetu straciła 7,27 mln odsłon (to 4,6 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP bliżej Onetu, mocno w dół Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl przyciągają najbardziej