SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: rekordowy spadek sprzedaży komórek

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano 244,5 miliona telefonów komórkowych.

To o 13 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (282,4 miliona sprzedanych urządzeń) - wynika z danych Strategy Analytics. Firma badawcza podkreśla, że jest to najwyższe tempo spadku w 27-letniej historii całej branży, a każdy z pięciu czołowych producentów sprzedał mniej urządzeń niż rok temu.

Liderem była fińska Nokia z liczbą 93,2 miliona sprzedanych komórek i 38,1 procenta udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (45,8 mln, 18,7 proc.), LG Electronics (22,6 mln, 9,2 proc.), Motorola (14,7 mln, 6 proc.) oraz Sony Ericsson (14,5 mln, 5,9 proc.). Pozostali producenci sprzedali w I kwartale łącznie 53,7 miliona urządzeń, stanowiących 22 procent rynku.

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę, według której w II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedanych zostanie 266 milionów telefonów komórkowych - o 10 procent mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

źródło: FierceWireless

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: rekordowy spadek sprzedaży komórek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl