Tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska” na plusie we wrześniu, „Do Rzeczy” najbardziej w dół
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii we wrześniu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”, a na czele spadków znalazły się „Do Rzeczy” i „Sieci" - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2017 roku wyniosła 118 220 egz. Było to o 12,46 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,13 proc. do 103 712 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. wyniosła 96 400 egz., po spadku o 11,95 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 55 874 egz., po spadku o 20,68 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 21,22 proc. do 38 802 egz. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.
6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła wzrostem wynoszącym 6,26 proc. Jej średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 32 630 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik we wrześniu br. wyniósł 24 743 egz.
Kolejną lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 18,78 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 538 egz.
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 3,14 proc.
Największy spadek, wynoszący 16,29 proc., zanotował tutaj z kolei „Wprost” (AWR „Wprost”).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska” na plusie we wrześniu, „Do Rzeczy” najbardziej w dół