„Gość Niedzielny” liderem sprzedaży w styczniu, „Newsweek Polska” najbardziej w dół
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w styczniu br. był „Gość Niedzielny”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazł się „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2020 roku wyniosła 100 124 egz. Było to o 11,59 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 6,07 proc. do 90 093 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 67 700 egz., po spadku o 20,86 proc. - największym w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 287 egz., po spadku o 0,35 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 10,69 proc. do 28 834 egz.
W styczniu wzrosła sprzedaż „Gazety Polskiej”
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 0,52 proc.
Największy spadek, wynoszący 14,09 proc., też zanotował tutaj „Newsweek Polska”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” liderem sprzedaży w styczniu, „Newsweek Polska” najbardziej w dół
Coś mu pewnie dosypali do herbatki za tego tweeta o Trumpie, no i za wyniki, ale widocznie za mało.