SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” tuż przed „Newsweek Polska”, w górę „Tygodnik Powszechny”, „Wprost” poniżej 20 tys. egz.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w grudniu ub.r. był „Gość Niedzielny”, a „Tygodnik Powszechny” jako jedyny osiągnął wzrost w skali roku. Na czele spadków znalazł się natomiast „Wprost”, którego sprzedaż pierwszy raz zmalała poniżej 20 tys. egz.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu 2016 roku wyniosła 132 527 egz. Było to o 7,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 8,57 proc. do 120 045 egz. Na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. wyniosła 120 024 egz., po spadku o 14,70 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 883 egz., po spadku o 17,17 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,71 proc. do 49 790 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w grudniu ub.r. wyniósł 31 737 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 13,38 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 635 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w grudniu ub.r. wyniósł 19 486 egz., czyli mniej o 38,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. jedyny spadek średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii zanotował „Wprost”, którego wynik zmniejszył się o 4,45 proc.

Największym wzrostem, wynoszącym 19,82 proc., pochwalić się mógł tutaj „Tygodnik Powszechny”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” tuż przed „Newsweek Polska”, w górę „Tygodnik Powszechny”, „Wprost” poniżej 20 tys. egz.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Kolejny miesiąc Wprost notuje najniższą sprzedaż w historii. Z kolei Tygodnik Powszechny wbrew obowiązującym trendom konsekwentnie do góry. Wprost ściga się (jest o co) już tylko z Przeglądem.
0 0
odpowiedź
User
politykier
Wprost przepiękna katastrofa. Widać jak nieustanne zmiany linii pisma, a zwłaszcza ostatnie wahnięcie propisowskie Wróblewskiego wypłoszyły czytelników.
0 0
odpowiedź
User
Ronny
To chyba teraz Herr Fuchs nie będzie biadolił, że jego gazetkę chowają na stacjach benzynowych, bo prawicowym tygodnikom też sprzedaż mocno spadła.
0 0
odpowiedź