„Tele Tydzień” i „Tele Świat” liderami w kwietniu, tylko „TV 14” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w kwietniu 2019 roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2019 roku uplasowała się na poziomie 659 879 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 4,04 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 5,67 proc. i ustabilizowała się na poziomie 257 346 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik kwietniu br. wyniósł 111 614 egz., po spadku o 9,89 proc. - największym w zestawieniu tygodników i dwutygodników telewizyjnych.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 7,80 proc. i wyniosła 63 099 egz.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu br. wyniosła 284 372 egz. Była ona o 3,04 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2018 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 183 780 egz., po wzroście o 0,40 proc. - jedynym wśród wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 134 734 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 4,72 proc.
Względem poprzedniego miesiąca wśród tygodników i dwutygodników telewizyjnych najwięcej zyskał „Tele Świat” - było to 3,32 proc.
Największy spadek, wynoszący 2,07 proc., odnotował „Program TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” liderami w kwietniu, tylko „TV 14” na plusie