SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż gazet w kioskach w 2012: „SE” wyprzedził „GW”, a „GPC” - „Rzeczpospolitą”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w 2012 roku był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Gazetę Wyborczą”. Największym spadkiem dotknięta została „Rzeczpospolita”.

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w 2012 roku wyniosła 369 822 egz. W porównaniu do 2011 roku zmniejszyła się ona o 5 proc. (najmniejszy spadek w zestawieniu). W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 523 egz., notując jednak spadek o 7,32 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 158 673 egz., po spadku o 13,62 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła aż 99,15 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,23 proc.

Czwarta lokata w zestawieniu należała do „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych w analizowanym okresie wyniosła 42 273 egz. (spadek o 9,25 proc.).

Ciekawie jest też w dalszej części rankingu. Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej sprzedaż w kioskach w 2012 roku wynosiła 27 721 egz. (spadek o 11,29 proc.) i stanowiła aż 98,75 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Kierowana przez Tomasza Sakiewicza i ukazująca się dopiero od września 2011 roku gazeta miała w tej kategorii wyższy wynik niż Rzeczpospolita” (Presspublica) oraz „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

W ubiegłym roku w kioskach „Rzeczpospolita” średnio sprzedawała się bowiem w liczbie 20 583 egz., zaś „Dziennik Gazeta Prawna” - 17 155 egz. Stanowiło to odpowiednio zaledwie 25,86 proc. i 30,37 proc. sprzedaży ogółem tych tytułów. Oba dzienniki są jednak głównie rozpowszechniane w prenumeracie dla osób firm i urzędów, a także osób prywatnych. Warto jednak zaznaczyć, że w ciągu roku sprzedaż kioskowa „DGP” spadła o 31,63 proc., a „Rz” straciła najbardziej w
zestawieniu, bowiem 38,28 proc.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w 2012 roku sprzedawał 2 126 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 803 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 17,04 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 42,64 proc.

Wirtualnemedia.plrok
ZKDP20122011
TytułRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemSprzedaż egz. wydań drukowanychRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemSprzedaż egz. wydań drukowanych
Fakt Gazeta Codzienna373716373716369822394460394453389275
Super Express161633160895159523174322173623172119
Gazeta Wyborcza256506236000158673305861270635183696
Przegląd Sportowy432354322942273475454754346583
Gazeta Polska Codziennie280732807327721313823124931249
Rzeczpospolita107483795912058312927610029333350
Dziennik Gazeta Prawna820805649017155915356670225090
Puls Biznesu1737612478212617765134232291
Parkiet Gazeta Giełdy736142281803785152452117

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet w kioskach w 2012: „SE” wyprzedził „GW”, a „GPC” - „Rzeczpospolitą”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
i wszystko jasne
No to już wiadomo po co Chrabota znowu robi z Rzepy organ PIS - musi prześcignąć Gazetą Polską Codziennie.
odpowiedź
User
yogidługonogi
Najbardziej podoba mi się, że Fakt ani Super Express nie doją mnie z podatków, czyli nie muszą ratować sprzedaży prenumeratą urzędową. Gdyby nie ona, GazoWnia cienko by śpiewała. Choć i tak dziwi mnie ilość ludzi, którzy z własnej woli, za własne pieniądze, chcą być okłamywani. To fenomen trudny do zrozumienia.
odpowiedź
User
znowu
Yogi Karnowski?
odpowiedź