Spada sprzedaż pism podróżniczych. „National Geographic” liderem
W sierpniu 2013 roku wszystkie miesięczniki podróżnicze zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”. Liderem zestawienia pozostał „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w sierpniu 2013 roku wyniosła 45 941 egz. i w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 11,71 proc.
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,15 proc. i uplasował się na poziomie 30 799 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 11 834 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 12,64 proc.
Spadek zanotował również plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Podróże” (Murator). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmniejszyła się o 5,26 proc. i wyniosła 11 683 egz.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | |
2013 | 2012 | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
National Geographic Edycja Polska | 45 941 | 52 036 |
Traveler | 30 799 | 31 801 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 834 | 13 546 |
Podróże | 11 683 | 12 332 |
W sierpniu 2013 roku w porównaniu do lipca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 24,43 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „National Geographic Polska” - było to 3,78 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
sierpień | lipiec | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
National Geographic Edycja Polska | 45 941 | 47 745 |
Traveler | 30 799 | 29 819 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 834 | 11 989 |
Podróże | 11 683 | 9 389 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism podróżniczych. „National Geographic” liderem