SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż dwutygodników telewizyjnych. „Tele Świat” liderem

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jednak „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były jeszcze tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 351 231 egz. Była ona o 10,05 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 199 098 egz., po spadku o 3,24 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 163 306 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 159 416 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w styczniu br. wynoszącym 145 378 egz. W styczniu 2014 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 140 605 egz.

„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w styczniu 2015 roku na poziomie 54 884 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 15,79 proc.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tele Świat

534 861

351 231

351 231

554 938

390 488

390 488

TV14

289 979

199 098

199 098

304 963

205 767

205 767

Tele Max

259 905

163 306

163 306

232 468*

159 416*

159 416*

Super TV

244 975

145 378

145 378

211 976*

140 605*

140 605*

Ekran TV

99 485

54 884

54 884

107 495

65 172

65 172

* tytuł ukazywał się jako tygodnik

W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „TV 14” - było to 14,60 proc.

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tele Świat

534 861

351 231

351 231

557 452

383 190

383 190

TV14

289 979

199 098

199 098

314 879

233 141

233 141

Tele Max

259 905

163 306

163 306

274 956

170 772

170 772

Super TV

244 975

145 378

145 378

256 539

167 651

167 651

Ekran TV

99 485

54 884

54 884

103 610

63 867

63 867

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dwutygodników telewizyjnych. „Tele Świat” liderem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
coś ten segment widać, że się rozbudowywuje na rzecz tygodników tv :) czyżby ludzie nie mieli pieniędzy na kupno pism telewizyjnych co tydzień?
0 0
odpowiedź
User
qq
Szanowni, powiedzcie proszę co to są: "inne płatne formy rozpowszechniania wydań drukowanych i inna płatna dystrybucja e-wydań" czyli różnica m-dzy rozp. płatnym a sprzedażą ogółem... dzięki!
0 0
odpowiedź