Snapchat z rosnącymi przychodami, liczbą użytkowników i 350 mln dolarów straty
W IV kwartale 2017 roku spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat zanotowała przychody o 72 procent wyższe niż rok wcześniej, a liczba użytkowników odwiedzających codziennie serwis wzrosła o 18 procent. Firmie wciąż daleko do rentowności, bowiem w raportowanym okresie strata netto wyniosła 350 milionów dolarów, a w całym 2017 roku – ponad 3,4 miliarda.
W IV kwartale ub.r. Snap zanotował przychody w wysokości 285,7 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 72 proc. To wynik lepszy od oczekiwań analityków, którzy przewidywali przychody na poziomie 252,8 mln dol.
Snap ujawnił także, że w całym 2017 r. działająca na Snapchacie sekcja Discovery wygenerował dla wydawców przychody przekraczające 100 mln dol., podczas gdy w 2016 była to kwota 58, a w 2015 r. – jedynie 10 mln dol.
W raportowanym okresie liczba użytkowników odwiedzających codziennie Snapchata zwiększyła się o 8,9 mln i obecnie wynosi 187 mln. To także wskaźnik wyższy od oczekiwanych przez rynek 184,3 mln.
Okazuje się, że pomimo poprawy niektórych parametrów biznesowych Snap wciąż nie jest rentowną firmą. W IV kwartale spółka zanotowała stratę netto w wysokości 350 mln dol., a w całym ub.r. – ponad 3,4 mld dol.
Na wyniki przedstawione przez Snapa pozytywnie zareagowała nowojorska giełda, na której spółka jest obecna od ub.r. Akcje Snapa wzrosły o ponad 20 proc., po raz pierwszy osiągając wartość wyższą od tej obowiązującej w momencie debiutu na Wall Street.
Dołącz do dyskusji: Snapchat z rosnącymi przychodami, liczbą użytkowników i 350 mln dolarów straty