Serwisy społecznościowe zwiększają wydajność pracowników?
Pracownicy korzystający z serwisów społecznościowych mogą być bardziej wydajni niż ci, którzy tego nie robią.
Tak przynajmniej sugerują wyniki badania przeprowadzonego przez firmę AT&T, w którym udział wzięło 2,5 tysiąca pracowników z pięciu europejskich krajów - informuje serwis UTalkMarketing.
65 procent respondentów wyraziło przekonanie, że logowanie się na strony takie jak Facebook czy Bebo sprawia, iż są oni bardziej wydajni w pracy. Ponad połowa osób z tej grupy stwierdziła też, że pomaga im to w tworzeniu nowych pomysłów i wzmaga ich kreatywność.
Zdaniem badanych największe korzyści wynikające z korzystania z serwisów społecznościowych to uzyskiwanie odpowiedzi na problemy oraz zdobywanie wiedzy. Wskazywano również na możliwość zdobywania zbiorowej wiedzy o pracownikach, klientach i dostawcach.
Z drugiej jednak strony połowa respondentów przyznała, że korzystanie z tego typu stron bywa rozpraszające, a 45 procent wyraziło obawy o potencjalny wyciek prywatnych informacji.
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe zwiększają wydajność pracowników?