Reklamy zaleją serwis Twitter. Prawie miliard dolarów w 2014 r.
Twitter zanotuje w 2013 roku 582,8 miliona dolarów przychodu z reklam, czyli ponad dwa razy więcej niż w roku 2012 (288,3 mln USD) - prognozuje firma eMarketer.
Według analityków eMarketera, w 2014 roku reklamowy przychód Twittera sięgnie 950 milionów dolarów i będzie wyższy o 63 proc. niż w roku bieżącym.
Z kolei granicę miliarda dolarów przychodu z reklam popularny mikroblog ma po raz pierwszy przekroczyć w 2015 roku. Dzięki wzrostowi w ujęciu rocznym o 40 proc., ma to być 1,33 miliarda dolarów.
W tym roku ponad połowa (53 proc.) reklamowych wpływów Twittera ma pochodzić z reklam w mobilnej sieci, a za dwa lata wskaźnik ten ma sięgnąć ponad 60 proc. Przychód z reklam serwisu w internecie mobilnym ma w tym czasie zwiększyć się z 308,9 miliona dolarów do 811,3 miliona dolarów.
Ponadto eMarketer szacuje, że w bieżącym roku z USA będzie pochodzić 83 proc. wpływów z reklam Twittera, w porównaniu do 90 proc. w roku ubiegłym i 96 proc. w roku 2011. Do 2015 roku wskaźnik ten ma spaść do 76 proc. Jednocześnie przychód z reklam serwisu generowany poza USA ma w tym czasie zwiększyć się z niecałych 100 milionów dolarów do 319 milionów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Reklamy zaleją serwis Twitter. Prawie miliard dolarów w 2014 r.