SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa w górę - Jedynka, Trójka i TOK FM zyskały najwięcej

Polskie stacje radiowe w I połowie br. zarobiły z reklam prawie jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i TOK FM.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych bez autopromocji były o 32,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Licząc z autopromocją, te przychody zwiększyły się o 24,4 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,6 proc.

>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

Największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły w I połowie br. Jedynka - 90,1 proc., Trójka - 87,1 proc., oraz TOK FM - 86 proc. Natomiast liderujące w segmencie radiowym RMF FM zarobiło z reklam 64,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

>>> Trójka, Radio Maryja i RMF Classic najwięcej zyskały w I półroczu br.

Dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych - ale poniżej średniej dla całego segmentu radiowego - zanotowały Złote Przeboje Pogoda Warszawa - 23,5 proc., Eska Łódź - 14,5 proc., oraz Eska Warszawa - 11,1 proc. Natomiast Eska Poznań zarobiła z reklam o 7,6 proc. więcej w skali roku, Eska Wrocław - o 5,6 proc. więcej, a Radio ZET - o 4,6 proc.

>>> Radio Eska sieciowym liderem, Audytorium 17 w dół

Cennikowe wpływy reklamowe w radiu (bez autopromocji)
  I półrocze 2011 I półrocze 2010
RMF FM 498 793 190 zł 302 510 374 zł
Radio ZET 265 554 926 zł 253 844 681 zł
 Program III Polskiego Radia 65 510 805 zł 35 011 070 zł
Eska Wrocław 27 366 948 zł 25 905 132 zł
 Program I Polskiego Radia 26 909 550 zł 14 152 885 zł
Eska Warszawa 24 215 800 zł 21 792 240 zł
TOK FM 20 973 355 zł 11 273 650 zł
Eska Poznań 20 678 678 zł 19 211 293 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 18 892 194 zł 15 300 546 zł
Eska Łódź 15 699 664 zł 13 712 022 zł
monitorowane stacje razem 1 471 372 551 zł 1 106 991 772 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 1 518 361 923 zł 1 144 773 892 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 46 989 372 zł 37 782 120 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w górę - Jedynka, Trójka i TOK FM zyskały najwięcej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asdw
RMF FM tymi pieniędzmi umie dobrze zarządzać w przeciwieństwie do swojej obrzydłej konkurencji która pochodzi z Warszawy ul.Żwirki 8.
I tu nie chodzi o niemiecki kapitał bo RMF FM powstało z polskiego kapitału.
0 0
odpowiedź
User
adam
Na tym poj**anym rmfie są tylko reklamy. Więc nie dziwi taki wynik. Ciekawe ile z tych pięniędzy idzie na inwestycje i rozwój programu... Chyba każdy słyszy.
0 0
odpowiedź
User
Albion
Takie denne statystyki nic nie powiedzą o faktycznej kondycji firmy. Ponoć Tłuk FM już się zwija więc ich zyski/straty nikogo nie obchodzą bo w grze są naprawdę wielkie pieniądze.
0 0
odpowiedź