Radio ZET: Widzimy efekty wprowadzanych zmian
- Sukcesywnie zyskujemy słuchaczy, widzimy efekty wprowadzanych zmian - tłumaczy Jarosław Paszkowski, redaktor naczelny Radia ZET.
Z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown wynika, że udział Radia ZET pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 13,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc.
Jednocześnie Radio ZET utrzymuje stabilną pozycję w grupie komercyjnej 16-49 - w okresie od września do listopada 2016 roku udział stacji utrzymuje się na poziomie 14,5 proc. wobec 14,6 proc. rok wcześniej. Od połowy 2016 roku Radio ZET zyskuje słuchaczy w tej grupie wiekowej.
Podobną tendencję można zauważyć w grupie słuchaczy od 28 do 49 lat. Z najnowszej fali badania Radio Track wynika, że udział Radia ZET wyniósł 14,9 proc., co stanowi spadek o 0,5 pkt. proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, ale od czerwca stacja odbudowuje słuchalność wśród słuchaczy 28-49.
- Analiza wyników, fala po fali, jasno wskazuje, że Radio ZET cały czas zwiększa swój udział w grupie komercyjnej - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Kozieł, rzecznik prasowa Grupy Eurozet. Podkreśla, że Radio ZET w ostatnim czasie znalazła się wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, wyprzedzając wszystkie stacje radiowe.
- Wyraźnie widać wzrost liczby cytowań Radia ZET. W tym roku po raz pierwszy od wielu lat Zetka wyprzedziła RMF w czterech miesiącach. Od wielu lat nie było takiej sytuacji. Duży w tym udział ma „Gość Radia ZET”, prowadzony przez Konrada Piaseckiego. Dla Radia ZET ostatnie dwa miesiące (wrzesień i październik) są rekordowe pod względem liczby cytowań od co najmniej pięciu lat. - zaznacza Małgorzata Kozieł.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl redaktor naczelny Radia ZET Jarosław Paszkowski ocenia, że wzrost w grupie komercyjnej jest efektem zmian, które wprowadził Eurozet.
- We wrześniu i październiku Radio ZET znalazło się wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Jesteśmy też liderem wśród wszystkich stacji radiowych. Duża w tym zasługa nowego prowadzącego „Gość Radia ZET” Konrada Piaseckiego. Ponadto patrząc na naszą pozycję w grupie komercyjnej (16-49), w której sukcesywnie zyskujemy słuchaczy, widzimy efekty wprowadzanych zmian - tłumaczy Jarosław Paszkowski.
Wczoraj informowaliśmy, że według badania Radio Track od września do listopada br. w trakcie emisji "Gościa Radia ZET" o godz. 8.00 (program od września prowadzi Konrad Piasecki) Radio ZET miało 13,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Radio ZET: Widzimy efekty wprowadzanych zmian