SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Publicis podnosi całoroczne prognozy po „wyjątkowo dobrych wynikach” w pierwszej połowie roku

Holding reklamowy Publicis Groupe, do którego należą m.in. takie agencje, jak Saatchi&Saatchi, Leo Burnett czy Starcom podwyższył całoroczne prognozy wzrostu w związku z dobrymi wynikami za pierwsze półrocze br. Całkowity wzrost organiczny w drugim kwartale wyniósł 21 proc., a przychody netto wzrosły o 19,1 proc. w pierwszej połowie roku w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.

Prezes i dyrektor naczelny Publicis Groupe Arthur Sadoun powiedział, że wyniki stanowią „najwyższy poziom w historii wszystkich wskaźników KPI”, pomimo trudności gospodarczych w Chinach i Stanach Zjednoczonych oraz wpływu wojny na Ukrainie.

Firma zaktualizowała swoje wytyczne dla inwestorów i obecnie spodziewa się wzrostu organicznego w ciągu całego roku na poziomie 7 proc.

Przychody netto Publicis Group za drugi kwartał br. wyniosły 3,07 mld euro, a za drugie półrocze 6,54 mld euro. Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją (EBITDA) wzrósł o 22,3 proc., podczas gdy marża operacyjna wzrosła do nieco ponad 1 mld euro, co stanowi wzrost o 24,9 proc. w porównaniu z 2021 r.

Według Sadouna wyniki sprowadzają się do „bardzo solidnego wzrostu we wszystkich regionach”, przy czym Stany Zjednoczone i Europa odnotowują ponad 10 proc. wzrost, a region Azji i Pacyfiku oraz Chiny odnotowują dodatni wzrost pomimo wpływu blokad w tym drugim kraju.

Wolniejszy wzrost zatrudnienia

Chociaż firma odnotowała niewielki wzrost kosztów pracy od zeszłego roku (1,8 proc.), nie została zbytnio dotknięta kwestią wyższych pensji pracowniczych. Dyrektor finansowy Michel-Alain Proch przekazał analitykom podczas rozmowy z inwestorami, że grupa zrekrutowała 7000 nowych pracowników w pierwszej połowie br., z czego około 3500 zostało dodanych do „globalnego centrum zasobów” personelu, które można rozmieścić zdalnie. Dodał, że zatrudnienie prawdopodobnie zwolni w najbliższej przyszłości. 

- Będziemy zwalniać tempo tej rekrutacji. Skoncentrujemy się na naszych zadaniach związanych z technologią i danymi oraz naszym globalnym centrum dostaw i zatrudnianiem mniejszej liczby freelancerów – powiedział Proch.

Arthur Sadoun powiedział, że aktualne wyniki finansowe oznaczają, że Publicis jest w bezpiecznej sytuacji, wyprzedzając „pochmurne” otoczenie gospodarcze. - Patrząc w przyszłość, jesteśmy gotowi stawić czoła ciągłej niepewności spowodowanej kontekstem makroekonomicznym, dzięki naszym wyjątkowym zdolnościom pomagania naszym klientom w radzeniu sobie z potencjalnymi wyzwaniami oraz dzięki wykorzystaniu naszej sprawnej organizacji platformy w celu utrzymania wysokich w branży wskaźników finansowych - zapowiedział Sadoun.

Największy wzrost w grupie widoczny był na Środkowym Wschodzie oraz w Afryce i Ameryce Łacińskiej - było to odpowiednio 15,3 proc. i 20,7 proc.. Ameryka Północna i Europa, główne rynki firmy, odnotowały w drugim kwartale wzrost organiczny o 10,3 proc. i 10,1 proc.; przychody netto w Ameryce Północnej wzrosły w II kwartale o 25,2 proc..

W związku z pozytywnymi wynikami Publicis zaktualizował swoje wytyczne dla inwestorów i rynku akcji. Obecnie oczekuje, że wzrost organiczny w całym roku wyniesie 6-7 proc., marża operacyjna 17,5-18 proc., a przepływy pieniężne sięgną 1,5 mld euro.

Dołącz do dyskusji: Publicis podnosi całoroczne prognozy po „wyjątkowo dobrych wynikach” w pierwszej połowie roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl