SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Publicis Groupe wprowadza narzędzie do ograniczenia śladu węglowego

Holding reklamowy Publicis Groupe (należą do niego takie agencje, jak Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi, Starcom) wprowadza wskaźnik CMCS (Carbon Media Cost per Sale), który pozwala optymalizować kampanie klientów pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży.

Wskaźnik CMCS będzie mierzony przez agencje mediowe należące do Publicis Groupe, dla wszystkich kampanii marketingowych planowanych i prowadzonych na rzecz ich klientów.

Jak podano w komunkacie "Publicis Groupe w Polsce nie tylko analizuje wielkość śladu węglowego wynikającego z prowadzonych działań marketingowych, ale poprzez wprowadzenie wskaźnika Carbon Media Cost per Sale daje reklamodawcom możliwość optymalizacji tych działań".  

- Ograniczenie śladu węglowego z działań reklamowych to silny trend i ważny temat nie tylko dla naszej branży, w który zaangażowane są światowe instytucje takie jak IPA czy WARC - mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich – Będąc liderem, zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności i roli jaką mamy do spełnienia nie tylko w edukacji naszego środowiska, ale także w konkretnych działaniach. Jestem pewien, że Carbon Media Cost per Sale to przełomowe rozwiązanie, które będzie wdrożone przez większość przedsiębiorstw. Będziemy mocno zachęcać klientów do aktywnego korzystania z tego narzędzia. Obecnie poza dbałością o wzrost biznesu naszych klientów, naszym obowiązkiem jest także realnie pomagać im troszczyć się o środowisko.

Dzięki wykorzystaniu wskaźnika CMCS reklamodawca będzie mógł optymalizować wykorzystanie kanałów komunikacji oraz dostępnych materiałów reklamowych, takich, jak długość kopii czy wielkość i waga formatów wykorzystywanych w digitalu, aby ślad węglowy z prowadzonej kampanii był jak najmniejszy przy zachowaniu zakładanego wzrostu sprzedaży.

- Kalkulatory śladu węglowego są już znane i używane w krajach Europy Zachodniej. Pozwalają na modyfikację splitu mediowego na bardziej „zielony”. My jednak nie tylko sprawdzamy poziom emisji dwutlenku węgla, ale również opieramy nasze obliczenia o najważniejszy i uniwersalny wskaźnik efektywności, jakim jest sprzedaż. Dzięki temu jesteśmy w stanie podać Klientowi ilość śladu węglowego, który wytwarza dana kampania i zaproponować alternatywne scenariusze działań - dodaje Małgorzata Hejka, strategy & innovations director, Spark Foundry i liderka X-teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.

Wskaźnik już jest wdrażany

Idea obniżania śladu węglowego z działań mediowych, przy zachowaniu ich efektywności sprzedażowej, została zaprezentowana wszystkim pracownikom Publicis Groupe, a eksperci z agencji mediowych odbyli już szkolenia z pracy z wykorzystaniem kalkulatora CMCS. 

 - Wdrożenie kalkulatora CMCS zaplanowaliśmy w takim momencie roku, aby dać naszym pracownikom możliwość zaprezentowania go klientom zarówno w bieżącej pracy nad kampaniami, jak również do rekomendacji bardziej przyjaznych środowisku media splitów w ramach strategii rocznych, nad którymi obecnie pracują. Dzięki szkoleniom oraz dostępnej bazie materiałów informacyjnych wszyscy eksperci z agencji mediowych są w stanie samodzielnie wyjaśnić działanie kalkulatora i użyć go do optymalizacji - dodaje Agata Szustak, strategy manager w Zenith, członkini X-Teamu „Odpowiedzialny Rozwój” w Publicis Groupe.  

Vault to autorskie narzędzie, które dzięki wykorzystaniu unikatowej bazy danych modeli ekonometrycznych w połączeniu z AI, dostarcza planerom twardych danych (ROI), potrzebnych do przygotowywania rekomendacji media mixów i poziomu inwestycji w mediach, jednocześnie pozwalając estymować wyniki biznesowe dla marki w krótkim terminie w różnych scenariuszach inwestycyjnych.  

A.L.I.C.E. (Advertising Limiting Impacts & Carbon Emissions) to autorskie narzędzie Publicis Groupe wykorzystywane do pomiaru poziomu emisji dwutlenku węgla generowanego przez projekt lub kampanię klienta, w zależności od podjętych decyzji dotyczących np. formatu, produkcji i zużycia energii. Narzędzie powstało w celu redukcji śladu węglowego kampanii i projektów komunikacyjnych. Od poprzedniego roku rozwiązanie jest również dostępne w Polsce.

X- team Zrównoważony Rozwój cross-agencyjny zespół działający w ramach Publicis Groupe, który propaguje i wdraża rozwiązania przyjazne środowisku i społeczeństwu, szerząc je również na zewnątrz.

 

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe wprowadza narzędzie do ograniczenia śladu węglowego

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miss
al bulszit o matko kochana - teraz to juz trzeba robic klientów w taki sposób jak każdy ma podobne CPM, CPV, CPC itp haa
0 0
odpowiedź
User
Robota
Niech się wezmą dyrektory za pracę a nie liczą takie bzdety. Widać nadmiar czasu u wierchuszki.
0 0
odpowiedź