„Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Sport” z największym wzrostem (dane czytelnictwa dzienników za I półrocze)
W I półroczu br. najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostał „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Super Express”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki - wynika z najnowszego badania PBC.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2015 roku sięgało 11,38 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 13,42 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,04 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 0,93 pkt. proc. do 8,58 proc.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,09 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 1,10 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa jednak zmalał o 0,02 pkt. proc. do poziomu 3,53 proc.
Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo w okresie od stycznia do czerwca br. obniżyło się o 0,50 pkt. proc. do 3,32 proc.
Na dziewiątym miejscu uplasował się „Sport” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten odnotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,18 pkt. proc. do 0,58 proc.
Wiek: 15-75 lat |
styczeń 2015 : czerwiec 2015 |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
11,38% |
13,42% |
Gazeta Wyborcza |
8,58% |
9,51% |
Super Express |
4,09% |
5,19% |
Przegląd Sportowy |
3,53% |
3,55% |
Metro |
3,32% |
3,82% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,64% |
1,84% |
Rzeczpospolita |
1,53% |
2,34% |
Nasze Miasto |
1,23% |
1,47% |
Sport |
0,58% |
0,40% |
Puls Biznesu |
0,30% |
0,28% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,08% |
0,07% |
PBC od fali grudzień 2013 - maj 2014 prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie liderem w fali styczeń - czerwiec 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 1,47 pkt. proc. do 10,87 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,62 proc.; w dół o 1,09 proc.), zaś ostatnia lokata podium przypadła dziennikowi „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był piąty (3,95 proc.; do góry o 0,17 proc.).
Warto dodać, że sześć tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, cztery dzienniki miały słabszy udział, a jeden - taki sam.
Wiek: 16-59 lat |
styczeń 2015 : czerwiec 2015 |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
10,87% |
12,34% |
Gazeta Wyborcza |
8,62% |
9,71% |
Super Express |
3,85% |
4,78% |
Przegląd Sportowy |
3,95% |
3,78% |
Metro |
3,54% |
4,17% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,89% |
2,01% |
Rzeczpospolita |
1,53% |
2,44% |
Nasze Miasto |
1,21% |
1,50% |
Sport |
0,55% |
0,36% |
Puls Biznesu |
0,32% |
0,34% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,10% |
0,09% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków oraz od stycznia 2015 do czerwca 2015 roku na losowej próbie 10 024 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 506 i 7 856 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Sport” z największym wzrostem (dane czytelnictwa dzienników za I półrocze)