SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad połowa pracowników walczy z krytyką swoich firm

56% pracowników aktywnie broni swoich firm przed krytyką i odgrywa rolę ich rzeczników, zarówno online, jak i offline - wynika z badania KRC Research.

Jeden na pięciu pracowników jest uznawany przez respondentów za aktywnego działacza na rzecz swojego pracodawcy, a kolejne 33% ma potencjał, by się nim stać.

1/3 pracodawców zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i do dzielenia się informacjami na temat organizacji. Ma to wpływ na pozytywny stosunek pracowników do samego pracodawcy. Pracownicy, których pracodawcy są zaangażowani w media społecznościowe, są bardziej chętni, by skupiać się np. na zwiększaniu sprzedaży, niż pracownicy, których pracodawcy w nich się nie udzielają (odpowiednio 72% vs 48%).

50% wiadomości, zdjęć czy filmów wideo zamieszczonych przez pracowników w mediach społecznościowych dotyczy ich pracodawców. 39% pracowników udostępnia w sieci pozytywne komentarze na temat swoich pracodawców, a 33% udostępnia wiadomości, zdjęcia czy filmy wideo dotyczące ich pracodawców bez zachęty z ich strony. Z kolei 16% pracowników udostępniło w internecie krytyczne lub negatywne komentarze na temat swojego pracodawcy, a 14% napisało w mediach społecznościowych na temat swojego pracodawcy coś, czego potem żałowało.

84% osób doświadczyło w ostatnim czasie zmian w miejscu pracy (m.in. zmiany personalne na pozycjach kierowniczych, zwolnienia grupowe, fuzje, przejęcia, spowolnienie finansowe).

Tylko 4 na 10 pracowników potrafiło opisać innym, czym zajmuje się ich pracodawca (42%), albo jakie są jego cele (37%). Ponadto tylko 30% pracowników jest silnie związanych ze swoim pracodawcą.

 

56% respondentów broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie).

Badanie "Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism" zostało przeprowadzone przez KRC Research na zlecenie agencji Weber Shandwick (McCann Worldgroup) metodą ankiety online na próbie 2300 pracowników w wieku 18-65 lat pracujących co najmniej 30 godz. tygodniowo w firmach zatrudniających ponad 500 osób. Badani pochodzili z 15 rynków na całym świecie (USA, Kanada, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Brazylia, Australia, Chiny, Hong Kong, Indie, Indonezja, Japonia, Singapur, Korea Płd.).

Dołącz do dyskusji: Ponad połowa pracowników walczy z krytyką swoich firm

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pati
Ciekawe, mój były pracodawca obszedł się ze mną w fatalny sposób i rozpowszechnia na mój temat fałszywe informacje, żeby usprawiedliwić swoje haniebne praktyki wobec mnie, znana skądinąd firma tfu: edipres. Wiem oczywiście, że to kwestia człowieka/ludzi na których trafiłam, ale ostrzegam wszystkich, żeby się zbytnio nie angażowali w obronę tego pracodawcy, jest okrutny, strzela z armat szpiegostwa, donosicielstwa, wszelkiego typu praktyk mobbingowych, które są tam na porządku dziennym. Nie wart obrony.
0 0
odpowiedź