„Polityka” przed „Newsweekiem”, „Do Rzeczy” z największym wzrostem, „Wprost” mocno w dół
W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Do Rzeczy”, zyskały też m.in. „Newsweek” i „W Sieci”. Kolejny miesiąc z rzędu najwięcej stracił „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2016 roku wyniosła 134 017 egz. Było to o 6,02 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której średni wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,38 proc. do 124 983 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wzrosła względem stycznia ub.r. o 12,73 proc. i wyniosła ona 117 961 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 657 egz., po wzroście o 11,43 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 22,96 proc. do 62 324 egz. - najbardziej w zestawieniu.
Największy spadek w zestawieniu odnotował ponownie „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w styczniu br. wyniósł 33 861 egz., czyli mniej aż o 22,16 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
198 575 |
134 017 |
134 017 |
207 972 |
142 599 |
142 599 |
Polityka |
169 525 |
124 986 |
124 983 |
178 218 |
124 536 |
124 507 |
Newsweek Polska |
187 457 |
118 056 |
117 961 |
160 444 |
104 636 |
104 636 |
W Sieci |
148 069 |
78 657 |
78 657 |
152 868 |
70 596 |
70 586 |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 236 |
71 249 |
62 324 |
129 938 |
59 612 |
50 687 |
Gazeta Polska |
99 837 |
43 689 |
43 343 |
114 682 |
36 780 |
36 245 |
Wprost |
98 993 |
102 403 |
33 861 |
119 797 |
113 081 |
43 502 |
Tygodnik Powszechny |
40 375 |
22 212 |
21 812 |
39 250 |
18 517 |
18 117 |
Przegląd |
51 000 |
16 681 |
16 681 |
51 000 |
16 872 |
16 872 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
457 899 |
291 799 |
291 799 |
468 819 |
293 062 |
293 062 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł jednak „Wprost”, którego wynik zwiększył się tutaj o 7,32 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 16,36 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
198 575 |
134 017 |
134 017 |
204 489 |
142 622 |
142 622 |
Polityka |
169 525 |
124 986 |
124 983 |
185 667 |
131 333 |
131 295 |
Newsweek Polska |
187 457 |
118 056 |
117 961 |
222 798 |
141 116 |
141 042 |
W Sieci |
148 069 |
78 657 |
78 657 |
148 128 |
84 367 |
84 367 |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 236 |
71 249 |
62 324 |
116 729 |
75 035 |
66 110 |
Gazeta Polska |
99 837 |
43 689 |
43 343 |
99 844 |
40 872 |
40 515 |
Wprost |
98 993 |
102 403 |
33 861 |
100 993 |
100 094 |
31 552 |
Tygodnik Powszechny |
40 375 |
22 212 |
21 812 |
40 833 |
23 009 |
22 609 |
Przegląd |
51 000 |
16 681 |
16 681 |
51 000 |
17 398 |
17 398 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
457 899 |
291 799 |
291 799 |
459 413 |
282 533 |
282 533 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” przed „Newsweekiem”, „Do Rzeczy” z największym wzrostem, „Wprost” mocno w dół