SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Polityka” liderem, “Gazeta Polska” podwoiła sprzedaż

“Polityka” utrzymała w 2010 roku pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii. Najwięcej zyskała “Gazeta Polska”, której wynik poszedł do góry aż o 101 proc. - raport Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem “Polityki” (“Polityka Spółdzielnia Pracy) w ub.r. wyniosła 143 089 egz. i była o 1,04 proc. niższa niż w 2009 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za “Polityką” uplasował się “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), który zanotował wzrost o 4,99 proc. i jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 142 930 egz.

Trzecie miejsce zajął “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 114 879 egz. po wzroście o 8,63 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała jednak piąta “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik poszedł do góry aż o 101,3 proc. i wyniósł w ub.r. 50 180 egz.

Najwięcej stracił natomiast zajmujący szóstą lokatę “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 12,51 proc. i wyniosła 40 685 egz.

ZKDP 2010 2009
Tytuł Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Polityka 197 373 143 089 209 422 144 597
Gość Niedzielny 202 141 142 930 194 713 136 136
Newsweek Polska 188 800 114 879 180 772 105 750
Wprost 173 683 98 235 187 180 86 570
Gazeta Polska 92 017 50 180 57 604 24 928
Przekrój 85 247 40 685 96 264 46 625
Przegląd 66 306 22 848 68 293 22 393
Tygodnik Powszechny 39 711 17 899 39 767 19 009
Przewodnik Katolicki 39 354 3 471 32 446 3 567



Pod względem średniego rozpowszechniania płatnego razem liderem w 2010 roku była natomiast “Gość Niedzielny” z wynikiem 143 204 egz. (wzrost o 5,03 proc.), drugie miejsce zajęła “Polityka” (143 089 egz., spadek o 1,25 proc.), a trzeci był “Newsweek Polska” (119 935 egz., wzrost o 12,01 proc.).

Rozpowszechnianie płatne razem oprócz sprzedaży ogółem zawiera też dane o tzw. Innych płatnych formach rozpowszechniania. Są to egz. rozpowszechnione nieodpłatnie np. dodane przy zakupie innego towaru, rozdane w środkach komunikacji, hotelach, restauracjach itp. oraz sprzedane na podstawie umów barterowych.

Największą różnicę między rozpowszechnianiem płatnym razem a sprzedażą ogółem zanotował  “Przewodnik Katolicki”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w 2010 roku wyniosło 27 563 (spadek o 2,54 proc.), co dało mu siódme miejsce w zestawieniu, podczas gdy jego średnia sprzedaż ogółem to było zaledwie 3 471 egz. (spadek o 2,69 proc.) - w tamtym rankingu uplasował się na ostatnim, dziewiątym miejscu. Oznacza to, że sprzedaż ogółem “Przewodnika” stanowiła zaledwie 12,6 proc. rozpowszechniania płatnego razem tego pisma.

Pozostałe tytuły miały znacznie mniejsze różnice między rozpowszechnianiem a sprzedażą. W przypadku “Tygodnik Powszechnego” sprzedaż ogółem w ub.r. stanowiła 80,6 proc. rozpowszechniania płatnego razem, jeszcze wyższe wyniki miały “Przekrój (87,3 proc.), “Wprost” (95,4 proc.), “Newsweek Polska” (95,8 proc.), “Gazeta Polska” (98,4 proc.) i “Gość Niedzielny” (99,8 proc.). Różnic nie było jedynie w przypadku “Polityki” i “Przeglądu”.

ZKDP 2010 2009
Tytuł Średni nakład
jednorazowy
Rozpowszechnianie
płatne razem
Średni nakład
jednorazowy
Rozpowszechnianie
płatne razem
Gość Niedzielny 202 141 143 204 194 713 136 346
Polityka 197 373 143 089 209 422 144 894
Newsweek Polska 188 800 119 935 180 772 107 078
Wprost 173 683 102 987 187 180 98 548
Gazeta Polska 92 017 51 011 57 604 25 039
Przekrój 85 247 46 623 96 264 52 657
Przewodnik Katolicki 39 354 27 563 32 446 28 280
Przegląd 66 306 22 848 68 293 22 393
Tygodnik Powszechny 39 711 22 201 39 767 22 160



Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w ub.r. był “Tygodnik Angora”
(Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła w 2010 roku o 11,51 proc. i wyniosła 362 679 egz.

ZKDP 2010 2009
Tytuł Średni nakład jednorazowy Sprzedaż
ogółem
Średni nakład jednorazowy Sprzedaż
ogółem
Tygodnik Angora 512 848 362 679 469 675 325 257
Forum 31 127 17 725 33 277 18 405
 
ZKDP 2010 2009
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 512 848 362 679 469 675 325 257
Forum 31 127 17 725 33 277 18 406


 

Dołącz do dyskusji: “Polityka” liderem, “Gazeta Polska” podwoiła sprzedaż

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
novum
kompletni nie rozumiem wynikow Przewodnika katolickiego.przeciez gro gzemplarzy rozchodzi sie w kosciolach ,podobie jak Gosc?cos mi tu nie gra...
0 0
odpowiedź
User
Gembal
"Wprost"" jest najlepszy.
0 0
odpowiedź
User
TA
@novum - To co, że rozchodzi się w kościołach. Tu jest mowa o ilości sprzedanych egzemplarzy, bez względu gdzie się je sprzedaje.
0 0
odpowiedź