SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy chcą płacić zbliżeniowo smartfonem (infografika)

3/5 polskich konsumentów jest dziś zainteresowanych płaceniem w sklepach zbliżeniowo za pomocą smartfona, a 2/3 przewiduje, że w 2020 r. będzie płacić mobilnie co najmniej raz w tygodniu - wynika z badania Populus.
 

Konsumenci przewidują, że do 2020 r. dokonując płatności za pomocą urządzeń mobilnych, tygodniowo będą wydawać średnio 160 zł na osobę, czyli w przeliczeniu na wszystkich dorosłych Polaków - ok. 4,4 mld zł. Co piąty badany (22%) ocenia, że w 2020 r. wyda w ten sposób ponad 280 zł tygodniowo.

Obecnie najczęstszym przedmiotem zakupów z wykorzystaniem technologii mobilnych są aplikacje, jedzenie na wynos oraz odzież. Badani deklarują również chęć korzystania z urządzeń mobilnych do kupowania artykułów o wyższej wartości - w czołowej piątce znalazły się muzyka (26%) oraz elektronika (16%).

Mając coraz większą świadomość dotyczącą możliwości wyboru spośród różnorodnych opcji zakupów i płatności mobilnych, 60% badanych wyraziło chęć korzystania ze swoich smartfonów do mobilnych płatności zbliżeniowych w sklepach, 55% w restauracjach i kawiarniach, a 48% przy płaceniu za transport.

Jak pokazuje badanie, ci spośród użytkowników urządzeń mobilnych, którzy już teraz wykorzystują swoje urządzenia przy płatnościach, są również otwarci na inne usługi związane z "pieniądzem mobilnym". Wykazują oni np. ponad dwukrotnie wyższe zainteresowanie portfelem elektronicznym na urządzeniu mobilnym (59% wobec 29% wśród osób nie korzystających z "pieniądza mobilnego"). Co czwarty (25%) spośród dzisiejszych użytkowników płatności mobilnych jest otwarty na możliwość płacenia za pośrednictwem mediów społecznościowych, podczas gdy wśród pozostałych ankietowanych jest na to gotowy tylko co dwunasty (8%).

Ponad połowa Polaków wskazała, że do dokonywania płatności mobilnych chciałaby wybrać aplikację swojego banku. Istotnymi czynnikami pomagającymi w przyjęciu się mobilnych rozwiązań płatniczych będą m.in. osobiste doświadczenia konsumenta z aplikacją płatniczą oraz wsparcie rozwiązań przez organizacje płatnicze.

Wśród obaw związanych z funkcjonowaniem płatności mobilnych, jedną z często wymienianych (32% badanych) jest ograniczona sieć akceptacji.

Badanie "Mobile Money 2020" zostało przeprowadzone przez agencję Populus na zlecenie Visa Europe w okresie od 30 kwietnia do 20 maja 2015 r. w sześciu europejskich krajach (Finlandii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce i Wielkiej Brytanii) na próbie 12 015 dorosłych osób (w wieku 18+). W każdym z tych krajów liczebność próby wynosiła ok. 2 tys.

 

Dołącz do dyskusji: Polacy chcą płacić zbliżeniowo smartfonem (infografika)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Twój nick
Widać gołym okiem, że kampania deprecjonująca gotówkę nabiera rozpędu.
0 0
odpowiedź