PMPG z 11,7 mln zł straty netto w 2012 roku, spadły przychody
Platforma Mediowa Point Group zakończyła 2012 rok ze startą netto, a przychody ze sprzedaży były niższe niż rok wcześniej.
W 2012 roku spółka miała skonsolidowane przychody na poziomie 68,54 mln zł, zaś rok wcześniej wynosiły one 72,68 mln zł. PMPG zanotowała wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 18,16 proc. do 34,90 mln zł. Zakończyła jednak 2012 rok ze startą netto w wysokości 11,73 mln zł wobec zysku netto w wysokości 3,48 mln zł w roku poprzednim. W ujęciu jednostkowym strata netto spółki wyniosła 9,64 mln zł (rok wcześniej spółka miała 2,26 mln zł zysku netto).
- Wpływ na wysokość straty miały przede wszystkim dokonane w poszczególnych spółkach odpisy aktualizujące należności oraz odpisy aktualizuje aktywa finansowe. Odpisy te zostały utworzone w związku z konserwatywną oceną przez zarząd sytuacji makroekonomicznej oraz kontrahentów i podmiotów, w stosunku do których utworzono odpisy - podano w komunikacie
Grupa podaje też, że w celu poprawy rentowności w drugiej połowie roku przeprowadziła proces restrukturyzacji. Jego wynikiem „jest optymalizacja kosztów bieżącej działalności, usprawnienie procesów biznesowych oraz lepsze wykorzystanie zasobów i efektu synergii w ramach grupy”
- Restrukturyzacja i wdrożenie nowego systemu zarządzania spowodowały, że już w IV kwartale 2012 r. skonsolidowany zysk ze sprzedaży wyniósł 1,53 mln zł - czytamy w komunikacie.
Platforma Mediowa Point Group jest wydawcą tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, a także miesięcznika „Film”. W ramach Grupy działają też serwisy internetowe i agencja reklamowa.
Dołącz do dyskusji: PMPG z 11,7 mln zł straty netto w 2012 roku, spadły przychody
Coś w stylu jak szef knajpy oszczędza na składnikach, obsłudze i myśli, że ludzie nie zauważa.
Kiedyś czekało się na poniedziałek, dzisiaj mało który tytuł wnosi coś większego do życia, do wiedzy, do świadomości.
Teksty do herbaty są za darmo natemat.pl itp Płatne gazety muszą być na wyższym poziomie!