SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG Polskie Media kontra Media Works. "Wprowadzenie w błąd co do faktycznej kondycji finansowej"

Prokuratura Rejonowa w Warszawie sprawdzi, czy osoby zarządzające grupą spółek Media Works przywłaszczyły sobie pieniądze i zlecenia po tym, gdy ich firma została przejęta przez PMPG Polskie Media. Śledztwo wszczęto właśnie na wniosek PMPG.

Platforma Mediowa Point Group (obecnie pod nazwą PMPG Polskie Media SA) przejęła firmę reklamy zewnętrznej Media Works w czerwcu 2008 roku, za kwotę 13,2 mln zł. W skład MW wchodziły firmy Watch Out Door i Flaming Advertising Polska. - Zakup grupy Media Works to inwestycja w przyszłość, dzięki której Platforma Mediowa Point Group wchodzi na dwa dynamicznie rosnące rynki reklamowe: internet i outdoor, i planuje znacząco zwiększyć swój udział w rosnącym rynku mediów i rozrywki w ogóle - mówił wówczas Michał M. Lisiecki, prezes PMPG.

Zgodnie z prognozami przedstawionymi PMPG w czerwcu 2008 r., nowo nabyte spółki powinny przynieść jeszcze w 2008 r. prawie 4 mln zł zysku netto, a w kolejnych dwóch latach - odpowiednio nie mniej niż 5 mln zł i co najmniej 6,5 mln. - Spółki dobrze rokowały, były w dobrej kondycji finansowej. Działania byłych zarządzających doprowadziły jednak do postawienia ich w stan upadłości likwidacyjnej - informuje Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager firmy PMPG.
Śledztwo wszczęte w poniedziałek dotyczy działań prezesa Media Works, Marcina Krysiaka, pełnomocników spółki, Juliusza Krysiaka i Huberta Wąsiela oraz księgowej Agnieszki Szatańskiej.

- Chodzi m.in. o wprowadzenie w błąd co do faktycznej kondycji finansowej spółek, przywłaszczenie pieniędzy oraz wyprowadzenie ze spółki zleceń i pieniędzy. Działań tych dokonano przy pomocy prawnej mecenasa Daniela Brodowskiego, struktury podmiotów zarejestrowanych na Cyprze i mimo uprzedzenia o nieprawidłowościach jednego z głównych klientów - komunikuje Anna Pawłowska-Pojawa.

Śledztwo wszczęto w sprawie możliwości popełnienia przestępstwa przez zarządzających grupą spółek Media Works, a podstawy prawne wskazanych naruszeń to m.in. art. 286 § 1 k.k. (doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem), art. 296 § 1 k.k. (nadużycie uprawnień w celu wyrządzenia szkody majątkowej) oraz art. 266 § 1 k.k. (wykorzystywanie informacji nabytych w zw. z pełnioną funkcją) w zw. z art 23 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

W 2011 r. sąd I instancji zasądził na rzecz PMPG odszkodowanie od byłego prezesa Media Works, Marcina Krysiaka. Sprawa dotyczyła niezrealizowania przez Grupę MW wyników finansowych, do których się zobowiązała.

Anna Pawłowska-Pojawa informuje, że w przygotowaniu są kolejne wnioski do prokuratury. - Kancelaria działająca na nasze zlecenie przygotowuje obecnie kolejne pozwy i zawiadomienia w tej sprawie, której zasięg obejmuje zorganizowaną większą grupę osób i firm współdziałających w wykrytym przez PMPG procederze - dodaje.

Nie udało się nam uzyskać komentarza Media Works.

W pierwszym kwartale 2017 roku PMPG Polskie Media odnotowały zysk netto w wysokości 1,4 mln zł i przychód na poziomie 11,8 mln zł.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media kontra Media Works. "Wprowadzenie w błąd co do faktycznej kondycji finansowej"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl