SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oszukujesz - znikniesz z katalogu internetowego

Nowy Kodeks etyczny w zakresie pozycjonowania stron internetowych stworzony przez IAB Polska

Interactive Advertising Bureau Polska opracowało Kodeks Etyczny SEO (Serach Engine Optimization). Dokument ten jest zbiorem zaleceń, mających na celu zdefiniowanie standardów jakościowych i etycznych działań prowadzonych przy pozycjonowaniu stron internetowych.

Specjaliści SEO optymalizują witryny internetowe swoich klientów i ułatwiają w ten sposób dotarcie do nich określonym grupom internautów. Kodeks Etyczny SEO ma na celu stworzenie standardów i wysokiej jakości usług w zakresie pozycjonowania stron internetowych. "Przestrzeganie zasad zawartych w kodeksie nie jest obowiązkowe, jednak potwierdza uczciwe postępowanie wobec Klienta i pozostawanie w całkowitej zgodzie z regulaminami wyszukiwarek oraz innych podmiotów związanych z SEO. Mamy nadzieję, że popularyzacja kodeksu przyczyni się do budowania profesjonalizmu polskich usług internetowych" - powiedział Dominik Kaznowski, Wiceprezes Zarządu IAB Polska.

Wśród najważniejszych zasad kodeksu znajdują się:

przestrzeganie regulaminów wyszukiwarek oraz katalogów stron,
przestrzeganie przepisów prawa autorskiego,
nakaz przedstawiania wyłącznie prawdziwych informacji o własnych umiejętnościach i doświadczeniu w zakresie pozycjonowania stron,
nakaz równorzędnego traktowania bezpośrednio konkurujących ze sobą klientów,
nakaz ujawniania metodologii pozycjonowania na każde życzenie klienta, etc.

Jednocześnie IAB Polska zdefiniowało techniki uznane za nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich wykorzystywanie w obrębie serwisu może przyczynić się do jego trwałego usunięcia z bazy danych wyszukiwarki lub katalogu przestrzegającego wytycznych kodeksu.

Do technik nieetycznych w zakresie pozycjonowania stron internetowych, IAB Polska zalicza między innymi:

umyślne tworzenie struktur składniowych kodu HTML wbrew specyfikacji języka hipertekstowego, dostępnej pod adresem http://www.w3.org/, w celu podniesienia wartości strony w mechanizmach wyszukiwawczych;
niewłaściwe wykorzystanie słów kluczowych;
prezentowanie innego kodu źródłowego strony robotom wyszukiwarek
i użytkownikom - w szczególności redaktorom katalogów na czas rejestracji wpisu - w celu osiągnięcia wyższych pozycji;
przywłaszczanie całości lub części chronionego lub zoptymalizowanego kodu HTML z innych witryn internetowych, etc.

Pełna wersja Kodeksu etycznego oraz listy technik nieetycznych znajduje się pod adresem http://www.iab.pl/dokument.php?dzial=38&id=903

Interactive Advertising Bureau działa na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród członków stowarzyszenia znajdują się portale internetowe, sieci reklamowe, agencje interaktywne, domy mediowe, firmy badawcze oraz osoby reprezentujące pozostałe dziedziny tej branży. Jednym z ważniejszych zadań stowarzyszenia jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania Internetu. IAB ma za zadanie informować o jego potencjale reklamowym, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe, uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom, świadczącym te usługi. Działania stowarzyszenia mają tworzyć forum prezentacji najnowszych światowych publikacji, dotyczących efektywnego wykorzystania Internetu.

Dołącz do dyskusji: Oszukujesz - znikniesz z katalogu internetowego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl