Opel: elektryczna Corsa-e w Polsce od 124 490 zł (wideo)
Opel zapowiedział, że w nowej, szóstej generacji modelu Corsa zaoferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu 330 kilometrów.
W nowej Corsie‑e zastosowano nowoczesne rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Oferowany zasięg to 330 km według WLTP (dane wstępne). Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 proc. w ciągu 30 minut.
Corsa‑e może być ładowana przez kabel, z ładowarki naściennej lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją. Stan naładowania można sprawdzić w aplikacji "myOpel".
Kierowca będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu, a w trybie Eco Corsa‑e staje się długodystansowcem.
Układ napędowy oferuje moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Corsa‑e przyspiesza od 0 do 50 km/h w 2,8 sekundy, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy.
Nowa Corsa ma długość 4,06 m. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową, jako że kierowca siedzi 28 mm niżej. Kokpit jest w pełni cyfrowy, a wśród opcji wyposażenia znajduje się skórzana tapicerka.
W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości, dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Dzięki nowej przedniej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych "zauważa" teraz więcej informacji, w tym znaki wyświetlane na tablicach diodowych. Na ekranie zestawu wskaźników podawane są również informacje o ograniczeniach prędkości zapisanych w systemie.
W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.
Z kolei nowe systemy multimedialne zapewniają łączność kierowcy i pasażerom. Systemy Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem oferują także nową usługę telematyczną "Opel Connect". Wśród innych funkcji znalazły się: Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych.
Zamówienia na Opla Corsę szóstej generacji można będzie składać za kilka tygodni — najpierw na wersję Corsa‑e, a potem także na modele z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi. Cena Opla Corsy-e w wersji Edition to 124 490 zł, a bogatszego wariantu Elegance - 130 390 zł. Samochód trafi oficjalnie na rynek wiosną 2020 r.
Opel podaje, że od światowej premiery w 1982 roku wyprodukowano ponad 13,6 miliona egzemplarzy Opla Corsy.
Dołącz do dyskusji: Opel: elektryczna Corsa-e w Polsce od 124 490 zł (wideo)