OLX.pl równie popularny jak Tablica.pl, ale nie w mobile’u (analiza)
W kwartał po zmianie nazwy z Tablica.pl na OLX.pl serwis (należący do Grupy Allegro) notuje równie dużo użytkowników i odsłon jak przed tą zmianą, natomiast zdecydowanie mniej krajowych odsłon mobilnych. We wrześniu na stronie dodano 2,27 mld ogłoszeń, o 12 proc. więcej niż w marcu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl nazwę na globalną markę OLX zmienił w połowie kwietnia br. (więcej na ten temat). Początkowo niektórzy użytkownicy mocno krytykowali ten rebranding (więcej o tym).
Z danych Megapanelu BPI/Gemius wynika, że witryna już po kilku miesiącach funkcjonowania pod nową nazwą osiągnęła podobną odwiedzalność jak przed rebrandingiem. W pierwszych trzech miesiącach br. Tablica.pl miała od 6,86 do 7,19 mln użytkowników oraz 1,06-1,44 mld odsłon ogółem, natomiast OLX.pl od maja do sierpnia notował po 6,72-7,14 mln użytkowników i 916,6-997,4 mln odsłon miesięcznie. Czas spędzany w serwisie przez przeciętnego odwiedzającego od stycznia do marca wynosił 111-114 minut miesięcznie, a od maja do sierpnia - od 96 do 107 minut.
- Z własnych danych OLX.pl (według Google Analytics) wynika, że liczba użytkowników serwisu wzrosła w okresie marzec - wrzesień 2014 o prawie 9,5 proc. Zrobiliśmy również kolejny milowy krok w rozwoju serwisu - łączna liczba odsłon za ostatnie 30 dni przekroczyła 2 miliardy - wylicza Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający OLX.pl. Dodaje, że we wrześniu już tylko 11 tys. użytkowników odwiedziło witrynę po wpisaniu jej poprzedniej nazwy Tablica.pl.
Przedstawiciele serwisu podkreślają też, że sukcesywnie rośnie liczba dodawanych w nim ogłoszeń. W marcu br. wystawiono 2,02 mld ofert, a we wrześniu - 2,27 mld, zatem nastąpił wzrost o 12 proc.
Przypomnijmy, że rebranding serwisu wiosną br. wspierała kampania reklamowa nawiązująca do teleturnieju „Koło fortuny” (zobacz więcej). Miesiąc temu ruszyła kolejna akcja marketingowa, pod hasłem „Miliony kupujących czekają na Twoje ogłoszenie” (więcej na ten temat).
Warto zaznaczyć, że w miesiącach letnich OLX.pl osiągał dużo wyższą odwiedzalność niż Tablica.pl rok wcześniej. Przykładowo w sierpniu br. serwis miał o 1,13 mln użytkowników, 167,5 mln odsłon ogółem i 22:34 minuty na przeciętnego odwiedzającego więcej niż w sierpniu ub.r. (to wzrosty o 18,9, 20,2 i 27 proc.).
OLX. notuje natomiast zdecydowanie mniej krajowych odsłon mobilnych niż Tablica.pl na początku br. W drugiej połowie ub.r. serwis pod poprzednią nazwą zanotował pod tym względem dynamiczny wzrost - z 35,5 mln takich odsłon w czerwcu do rekordowych 174,1 mln w styczniu br. Z kolei od maja do sierpnia br., już jako OLX.pl, miał od 38,5 do 44,5 mln takich odsłon.
Marcin Urbańczyk zaznacza, że w ostatnich miesiącach nastąpił duży wzrost odwiedzalności serwisu w internecie mobilnym. - Spory wpływ na ten ostatni wynik ma na pewno nasza obecna kampania marketingowa, która eksponowała mobilne aplikacje OLX dostępne na każdym typie telefonu - tłumaczy.
Dołącz do dyskusji: OLX.pl równie popularny jak Tablica.pl, ale nie w mobile’u (analiza)