„Ojciec Mateusz” stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję
Czternasty sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,31 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 12. serii, widownia produkcji spadła o 300 tys. oglądających. Serial dał jednak TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 9,98 mln zł.
Premierowe odcinki 14. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 3 września do 26 listopada br. Całą edycję oglądało średnio 4,31 mln widzów. Przełożyło się to na 26,84 proc. udziału Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek serialu pokazany 29 października. Zgromadził on przed telewizorami 4,94 mln oglądających.
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
29-10-2015 |
20:30:28 |
4 941 632 |
30,47% |
12-11-2015 |
20:30:24 |
4 828 127 |
29,34% |
22-10-2015 |
20:31:17 |
4 630 237 |
28,56% |
W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 300 tys. osób. Wówczas dwunasta edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,61 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 28,68 proc. oraz 19,13 proc. udziału (zobacz te dane).
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas końcówkę serialu „Zdrady” oraz „Przyjaciółki”, co przełożyło się na 13,24 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 12,16 proc.) oraz TVP2 („Paranienormalni Tonight” i mecze piłki nożnej; 6,86 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej lepiej od Polsatu wypadł TVN.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Ojciec Mateusz 13 |
4 314 967 |
26,84% |
17,62% |
Polsat |
2 128 582 |
13,24% |
14,21% |
TVN |
1 954 417 |
12,16% |
15,60% |
TVP2 |
1 102 738 |
6,86% |
7,23% |
Wpływy z reklam nadanych przy zakończonym sezonie serialu wyniosły 9,98 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 5,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Kolejny sezon „Ojca Mateusza” trafi na antenę TVP1 wiosną przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 12,29 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję