4,6 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów w telewizji, najwięcej w TVP1. Wieczór wyborczy wygrał TVN24
Łącznie 4,60 mln widzów oglądało ogłoszenie sondażowych wyników drugiej tury wyborów samorządowych, które miało miejsce w niedzielę wieczorem. Spośród poszczególnych stacji najwięcej widzów program poświęcony wyborom śledziło w TVP1, ale liderem całego rynku w tym paśmie był TVN pokazujący „MasterChefa” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Między umownie przyjętą godz. 21.00 a 21.10 wyniki badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos transmitowało na żywo 8 kanałów. Ich łączna widownia wyniosła 4,60 mln oglądających, co przełożyło się na 27,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,89 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,08 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVP1, która w całym rynku telewizyjnym zajęła miejsce drugie z widownią na poziomie 1,90 mln osób. Liderem w tym czasie z 2,60 mln oglądających był TVN pokazujący „MasterChefa” (stacja ta nie zdecydowała się przerwać swojego programu na czas ogłoszenia wyników, ale relacje u tego nadawcy można było śledzić w TVN24).
Piąte i szóste miejsce w całym rynku zajęły stacje prezentujące wyniki badania exit poll. Odpowiednio były to takie kanały jak: wspomniany TVN24 (1,20 mln) i TVP Info (1,08 mln).
Kolejny był Polsat News, który w całym rynku zajął 11 lokatę (304 tys.), a następnie uplasowały się: WP (107 tys.; 23. miejsce), TVP Polonia (12 tys.; 76. miejsce) i TV Republika (2 tys.; 100. miejsce).
O wynikach wyborów informowała również Telewizja wPolsce.pl, ale kanał ten miał „zerową” oglądalność pomiędzy godz. 21.00 a 21.10.
W TVN24 specjalny program "Czas decyzji" (od 20.40 do 0.10) oglądało średnio 749 tys. widzów (6,49 udziału w rynku), w TVP Info wieczór wyborczy (od 19.57 do 23.49) 688 tys. widzów (5,08 udziału w rynku), a w Polsat News (20.50 - 22.28) - 212 tys. widzów (1,35 proc.).
Wyniki pierwszej tury wyborów śledziło 6,86 mln widzów
Wyniki pierwszej tury wyborów samorządowych badania exit poll 21 października br., zrealizowanego przez Ipsos - między umownie przyjętą godz. 21.00 a 21.09 - transmitowało na żywo 10 kanałów (oprócz powyższych stacji dodatkowo w otwartym Polsacie oraz w TVN24 BiS). Ich łączna widownia wyniosła 6,86 mln oglądających, co przełożyło się na 40,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 27,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 31,27 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów ogłoszenie wyników też oglądało w TVP1, która w całym rynku telewizyjnym również zajęła miejsce drugie z widownią na poziomie 1,96 mln osób.
Dołącz do dyskusji: 4,6 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów w telewizji, najwięcej w TVP1. Wieczór wyborczy wygrał TVN24
Dobór gości wyważony? A wagą steruje partia .