SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 wyprzedziła Polsat w marcu, TVN liderem w 16-49. PŚ w Vikersund i „M jak miłość” ratingowymi hitami

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w marcu br. została TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się takie pozycje jak: transmisja PŚ w lotach w Vikersund, serial „M jak miłość” i „Teleexpress” - raport Wirtualnemedia.pl.

Kamil Stoch, fot. Eurosport Kamil Stoch, fot. Eurosport

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2018 roku awansowała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2017 roku jednak zmniejszył się o 2 proc. i wyniósł 10,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,90 proc. do również 10,80 proc. Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały taki sam rynkowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, to jednak minimalnie lepiej wypadła TVP1. Widać to w średniej liczby widzów, która w przypadku publicznej anteny w marcu br. była o 1 osobę wyższa niż w przypadku komercyjnej stacji.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 9,73 proc., po spadku o 4,23 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,21 proc., po spadku o 0,36 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 41,02 proc. w marcu 2017 roku do 39,54 proc. w marcu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4. Jego udział wyniósł 4,31 proc., po wzroście o 2,13 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,70 proc.; spadek o 9,54 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,57 proc.; + 29,82 proc. - największy wzrost w top 10), TVP Info (3,21 proc.; - 1,53 proc.), TVN7 (3,16 proc.; + 5,69 proc.) i TTV (2,04 proc.; + 19,30 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,92 proc., po spadku o 5,28 proc. - Cieszy nas tak dobry start wiosennej ramówki. Po raz kolejny postawiliśmy na sprawdzone formaty typu „Kuchenne rewolucje”, „MasterChef Junior” oraz „Milionerzy” i to spotkało się z entuzjazmem widzów. Nasze nowości również zdobyły pokaźne grono fanów. Pierwszy odcinek zmagań małżeństwa Majdanów śledziło ponad milion osób. „Hipnoza” przyciągnęła prawie 1,7 mln widzów. Są to odważne pomysły, programy kontrowersyjne, budzące emocje. Ale taka właśnie powinna być telewizja - niepowtarzalna, ekscytująca, przesuwająca granice - mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy Grupy TVN.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 7,16 proc. do 11,93 proc. Dalej uplasowały się TVP1 (7,27 proc udziału; do góry o 2,83 proc.), która wyprzedziła TVP2 (6,91 proc.; - 5,34 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 8,35 proc. do 11,64 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja z indywidualnego konkursu PŚ w lotach narciarskich w Vikersund z 18 marca, który był ostatnimi zawodami wygranego przez Kamila Stocha turnieju Raw Air. Trwające ponad dwie godziny zawody śledziło średnio 6,41 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 40,57 proc. udziału.

Wydarzenie to relacjonował również Eurosport 1 - na antenie tej stacji konkurs śledziło średnio 991 tys. widzów (6,4 proc. udziału - dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Eurosport).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 13 marca na antenie Dwójki oglądało 6,24 mln widzów, co dało stacji 38,94 proc. udziału.

Zdecydowanie najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 18 marca (pokazanego w trakcie konkursu lotów) na antenie tej stacji obejrzało 6,17 mln widzów (39,07 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,44 mln widzów (emisja tego samego dnia; 12. pozycja). W rankingu top 20 programów nie znalazły się „Wiadomości” TVP1.

Czwarty był towarzyski mecz piłki nożnej pomiędzy Polską, a Koreą Południową z 27 marca. W TVP1 oglądało go średnio 5,85 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 37,84 proc.

Czołową piątkę uzupełnia transmisja z Halowych Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce Birmingham 2018, którą w TVP1 zobaczyło 5,40 mln widzów (37,93 proc. udziału). Stacja relacjonowała wówczas finałowy bieg Marcina Lewandowskiego na 1500 m, który wywalczył srebrny medal. 4-minutowa relacja pokazana została tuż po wygranym przez Kamila Stocha konkursie Pucharu Świata w skokach narciarskich w Lahti, który śledziło 4,92 mln widzów.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Siedem lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: TVP1 wyprzedziła Polsat w marcu, TVN liderem w 16-49. PŚ w Vikersund i „M jak miłość” ratingowymi hitami

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
telerozrywka
Różnica miedzy Jedynką a Polsatem w grupie ogólnej: JEDEN widz 😂
0 0
odpowiedź
User
wetweew
Zacznij zarabiać 90 USD za godzinę za zakupy online z domu kilka godzin dziennie ... Regularnie otrzymuj zapłatę tygodniowo ... Wszystko czego potrzebujesz to komputer, połączenie internetowe i czas wolny ...

Czytaj więcej tutaj ...... >>>>>>>> Praca70.COM
0 0
odpowiedź
User
kk
Panie Edwardzie,
mowa jest srebrem,
milczenie złotem...

Jak się mówi o wynikach pierwszych odcinków to może warto coś powiedzieć o wynikach kolejnych, zwłaszcza że z tyłu głowy czai się myśl ile to wszystko kosztowało
0 0
odpowiedź