Nielsen zbada internetowe reklamy podobnie do tv (wideo)
Firma badawcza Nielsen wprowadza nowy system pomiaru internetowych kampanii reklamowych o nazwie Nielsen Online Campaign Ratings.
Według zapewnień Nielsena, system ma dostarczać dane porównywalne z oferowanymi przez firmę badaniami rynku telewizyjnego.
"Ten nowy system umożliwi marketerom lepsze zrozumienie współczynnika ROI, a firmom medialnym da narzędzie potrzebne do oszacowania wartości odbiorców. Co ważniejsze, zarówno marketerzy jak i firmy medialne będą teraz mieli prostszy sposób na mierzenie połączonego zasięgu telewizyjnej, internetowej, a nawet mobilnej reklamy. Sam zasięg nie mówi jednak wszystkiego i dlatego, aby dostarczyć kompletny obraz, zamierzamy połączyć nowy system z badaniami międzyplatformowej skuteczności reklam" - stwierdził Steve Hasker, prezes działu produktów medialnych w firmie Nielsen.
Nielsen Online Campaign Ratings będzie wykorzystywać proces łączący tradycyjne dane z telewizyjnego i internetowego panelu Nielsena z zebranymi od internetowych wydawców anonimowymi informacjami demograficznymi na temat odbiorców.
Firma badawcza twierdzi, że dzięki temu będzie mogła dostarczyć dane odnośnie zasięgu, częstotliwości i wartości GRP (Gross Rating Point) dla praktycznie każdego rozmiaru i prowadzonych w niemal każdym miejscu w sieci kampanii reklamowych. Raporty mają być dostępne już w kilka dni po starcie danej kampanii.
Jednocześnie Nielsen zapewnia, że na żadnym etapie system nie będzie zbierał lub dystrybuował osobistych informacji na temat użytkowników internetu.
Zasada działania nowego systemu zaprezentowana jest na poniższym klipie:
Początkowo Nielsen Online Campaign Ratings zostanie wprowadzony w USA, ale Nielsen planuje rozszerzenie systemu na rynki zagraniczne. W IV kwartale bieżącego roku będzie on testowany razem z takimi reklamodawcami jak Procter & Gamble i Verizon Wireless, agencją medialną Starcom MediaVest oraz serwisem społecznościowym Facebook. Komercyjnie usługa ma być dostępna w 2011 roku.
Poniżej prezentujemy zapis konferencji, na której Nielsen zapowiedział wprowadzenie systemu Nielsen Online Campaign Ratings:
Dołącz do dyskusji: Nielsen zbada internetowe reklamy podobnie do tv (wideo)