Najdroższe reklamy w 'American Idol'
Czwarty kolejny sezon z rzędu, nadawany w stacji Fox 'American Idol', jest najdroższym seryjnym programem dla reklamodawców.
Jak informuje serwis Mediaweek, koszt półminutowego spotu w trakcie kolejnej serii show, która rozpocznie się w styczniu przyszłego roku, został ustalony na poziomie 700 tysięcy dolarów.
Do tak dużych stawek przyczynia się wysoka oglądalność programu, kształtująca się na poziomie około 28 milionów telewidzów. Przez ostatnie kilka sezonów 'American Idol' dawał stacji Fox zwycięstwo w kategorii odbiorców w wieku od 18 do 49 lat, czyli kluczowej grupy dla większości reklamodawców.
Pod względem kosztu 30-sekundowego spotu, za amerykańską wersją Idola znalazły się: 'Grey's Anatomy' stacji ABC (465 tysięcy dolarów), 'Desperate Housewives' (ABC - 378 tysięcy dolarów), 'Sunday Night Football' (NBC - 350 tysięcy dolarów), 'Heroes' (NBC - 330 tysięcy dolarów), 'The Simpsons' i '24' (Fox - po 300 tysięcy dolarów) oraz 'CSI' i 'House' (CBS i Fox - po 290 tysięcy dolarów).
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Najdroższe reklamy w 'American Idol'