Multimedia z wyższymi przychodami. Mniejszy zysk i liczba abonentów
Sieć kablowa Multimedia Polska I kwartale br. miała wyższe przychody niż rok wcześniej, ale aż o jedną piątą zmalał jej zysk netto. Spadła też liczba abonentów operatora, ale korzystali oni z większej liczby usług.
Przychody spółki Multimedia Polska ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w I kwartale ub.r.
- Pozytywny wpływ na przychody miał segment internetu (wzrost przychodów o 2 proc. rok do roku do 55,7 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii spadła do 26,7 mln zł, natomiast przychody w segmencie telewizji pozostawały na stabilnym poziomie i wyniosły 86,6 mln zł - podano w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
Natomiast zysk netto firmy w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 11,4 mln zł, co oznacza spadek o 20 proc.
- Istotny negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara, niższe przychody finansowe (w związku ze spłatą obligacji Tri Media i brakiem przychodów z odsetek) oraz zdarzenia jednorazowe, w tym głównie transakcje o charakterze niepieniężnym na środkach trwałych oraz koszty lat ubiegłych - informuje spółka.
Na koniec I kwartale br. całkowita liczba klientów sieci Multimedia Polska wyniosła 815,8 tys., czyli o 1,41 proc. mniej niż rok wcześniej.
Spółka nie podaje już liczby abonentów telewizji, internetu czy telefonii ale liczbę usług, z których korzystają jej klienci. Na koniec I kwartału br. sieć świadczyła 786,1 tys. usług telewizyjnych, o 3,74 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba usług internetu poszła do góry o 3,05 proc. do 528 622 egz. Najsłabiej, bo o 0,84 proc., poszła do góry liczba usług głosowych, których na koniec marca br. operator świadczył 290,9 tys.
Multimedia Polska | I kwartał | |
| 2014 | 2015 |
Liczba abonentów | 827 500 | 815 800 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Liczba usług (RGU) | ||
Telewizja | 757 834 | 786 148 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Internet | 512 967 | 528 622 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Telefonia | 288 478 | 290 928 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Łączne RGU | 1 559 855 | 1 621 574 |
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec I kwartału br. to ponad 1,62 mln, czyli o 3,96 proc. więcej względem stanu na koniec marca 2014 roku. 306,8 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 131,6 tys. z co najmniej trzech usług.
Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w I kwartale br. 66,4 zł, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r.
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2015 r. 39,7 mln zł, z czego 26,3 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano 2,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia z wyższymi przychodami. Mniejszy zysk i liczba abonentów