Multimedia Polska w III kwartale: większe przychody, mniejszy zysk netto
Przychody sieci Multimedia Polska w III kwartale 2012 roku wzrosły o 12 proc. do 174,9 mln zł, a zysk netto spadł o 33 proc. do 14,1 mln zł. Operator zapowiada, że nadal chce konsolidować rynek, a w przyszłym roku głównymi motorami wzrostu spółki będzie segment internetu i telewizji cyfrowej.
- W strategii na najbliższe kilka lat stawiamy absolutnie na segment internetu - telewizja cyfrowa i internet to na pewno są te dwa silniki, które będą napędzały nasze wyniki. Będziemy też dalej realizować strategię konsolidacji, raczej na rynku telewizji kablowych - powiedział wczoraj prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski.
- Usługa internetowa będzie naszym głównym motorem w przyszłym roku zarówno ilościowo, jak i po stronie przychodów. Jeśli założę, że dynamika przychodów i ilościowa będzie tu 20-30 proc. to pewnie wiele się nie pomylę. Chcemy też podwajać ilość klientów cyfrowych w przyszłym roku w stosunku do tego roku (...) w przyszłorocznym budżecie stawiam bardzo mocny akcent na ten produkt i sądzę, że będzie to dynamika 70-100 proc., jeśli chodzi o liczbę dekoderów cyfrowych - dodał.
W tym roku Multimedia Polska przejęły Stream Communication, spółkę Diana Telewizja Kablowa oraz Transmitel Rzeszów, operatora telekomunikacyjnego dostarczającego internet, telefon oraz telewizję na terenie Rzeszowa, Sanoka, Kolbuszowej, Kańczugi i Gorzyc.
W III kwartale br. skorygowany zysk EBITDA Multimedia Polska w III kw. 2012 roku wzrósł o 5 proc. do 87,0 mln zł z 82,5 mln zł. Narastająco po trzech kwartałach 2012 roku przychody operatora wzrosły o 10 proc. do 507,4 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 7 proc. do 256,9 mln zł, a zysk netto spadł o 22 proc. do 43,8 mln zł. Miał na to wpływ głównie wzrost kosztów m.in. związanych z emisją obligacji i odsetek oraz zdarzenia jednorazowe związane m.in. z procesem audytu strategicznego w spółce prowadzonego przez JP Morgan, który zakończył się we wrześniu br.
W segmencie telewizji Multimedia miały 248,5 mln zł przychodów po trzech kwartałach 2012 roku, czyli 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównym motorem wzrostu są rosnące wpływy ze sprzedaży usług telewizji cyfrowej (DTV i IPTV - wzrost o 80 proc. do 28,5 mln zł w III kw. 2012 r i o 77 proc. do 75,1 mln zł po trzech kwartałach 2012). Przychody w segmencie internetu wyniosły w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku 145,5 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc., a w segmencie telefonii - 94,2 mln zł wobec 97,9 mln zł rok wcześniej.
Inwestycje grupy w ciągu trzech kwartałów 2012 roku wyniosły 312 mln zł, z czego 166,4 mln zł stanowiły nakłady związane z akwizycjami (głównie dotyczyło to przejęcia Stream Communications oraz Diana), natomiast ok. 145,6 mln zł to inwestycje organiczne. W samym III kw. 2012 roku spółka zainwestowała łącznie 106,6 mln zł, w tym 61,5 mln zł na inwestycje organiczne, a 45,1 mln zł na akwizycje.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska w III kwartale: większe przychody, mniejszy zysk netto