Multimedia Polska chce zaoferować mobilny internet i telefonię komórkową
Spółka Multimedia Polska prowadzi prace rozwojowe, które mają na celu wprowadzenie do jego oferty internetu mobilnego i telefonii komórkowej, wynika z wypowiedzi prezesa Andrzeja Rogowskiego. Spółka chce wprowadzić komercyjne usługi telefonii mobilnej na przełomie III i IV kw, nie wyklucza, że jeszcze w tym roku uruchomi internet mobilny.
"Na temat internetu mobilnego rozmawiamy o partnerstwie z jednym z dużych operatorów" - powiedział Rogowski. Jego zdaniem, jeśli te rozmowy zakończą się powodzeniem, to spółka może wprowadzić do swojej oferty mobilny internet jeszcze w tym roku. W innym przypadku będzie bazować na własnych rozwiązaniach i infrastrukturze, ale oznacza to późniejsze wprowadzenie nowej usługi do oferty. Rogowski podkreślił spółka prowadzi rozmowy i prace dotyczące obydwóch wariantów działania.
Prezes Multimedia Polska ocenił, że mobilny internet, to segment rynku, który będzie się bardzo dynamicznie rozwijał w perspektywie najbliższych lat.
Rogowski dodał, że spółka już na przełomie III i IV kw. może komercyjnie zaoferować usługę telefonii mobilnej. Multimedia Polska już wcześniej informowała, że pracuje nad rozpoczęciem działalności jako wirtualny operator telefonii mobilnej (MVNO).
"Zawiesiliśmy realizację klasycznej umowy MVNO, o której rozmawialiśmy. Natomiast chcemy tę mobilność uzyskać inaczej, efektywniej dla nas i dla klienta. Będzie to całkiem nowe rozwiązanie na polskim rynku" - powiedział Rogowski. Zaznaczył, że usługa jest w fazie testów, a spółka dopracowuje ostanie szczegóły umów z "otoczeniem, które w tym projekcie uczestniczy". Jego zdaniem, usługa ma być praktycznie od startu rentowna.
"Myślę, że będzie to doskonałe uzupełnienie dla naszej aktualnej oferty głosowej, ale głos mobilny nie będzie gadżetem. Warunkiem podstawowym jest to, że na tym segmencie biznesu zarobimy" - podkreślił prezes.
Multimedia Polska miały 12,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 15,77 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 126,58 mln zł wobec 115,02 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska chce zaoferować mobilny internet i telefonię komórkową