„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w październiku. „Świat Motocykli” z największym spadkiem
W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zmniejszyła się o 1,04 proc. i wyniosła 100 870 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 647 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 43 190 egz., po wzroście o 8,57 proc. - największym w zestawieniu.
Drugą lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 019 egz., po wzroście o 3,08 proc.
Na podium uplasował się jeszcze magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 21,59 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 27 973 egz.
Największy spadek, wynoszący 22,17 proc., odnotował magazyn „Świat Motocykli” (Agora), który zajął miejsce piąte. Sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku ub.r. wyniosła 14 543 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
202 952 |
100 870 |
100 870 |
195 129 |
101 925 |
101 925 |
Auto Świat |
116 286 |
66 711 |
66 647 |
135 210 |
75 847 |
73 757 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
43 190 |
43 190 |
85 000 |
39 782 |
39 782 |
Auto Świat Poradnik |
69 933 |
39 019 |
39 019 |
64 996 |
37 852 |
37 852 |
Top Gear |
53 994 |
28 120 |
27 973 |
69 010 |
35 785 |
35 673 |
Auto Motor i Sport |
51 225 |
25 544 |
25 544 |
52 320 |
26 572 |
26 572 |
Świat Motocykli |
27 500 |
14 543 |
14 543 |
32 000 |
18 685 |
18 685 |
Automobilista |
18 200 |
7 277 |
7 242 |
20 100 |
7 822 |
7 822 |
Classic Auto |
14 400 |
6 823 |
6 823 |
14 980 |
6 290 |
6 290 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,54 proc., a wynik „Auto Świata” zmalał o 0,36 proc.
Wśród miesięczników wszystkie magazyny odnotowały spadki, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 21,22 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
202 952 |
100 870 |
100 870 |
203 405 |
103 500 |
103 500 |
Auto Świat |
116 286 |
66 711 |
66 647 |
115 298 |
66 995 |
66 885 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
43 190 |
43 190 |
87 995 |
45 811 |
45 811 |
Auto Świat Poradnik |
69 933 |
39 019 |
39 019 |
61 966 |
39 432 |
39 399 |
Top Gear |
53 994 |
28 120 |
27 973 |
55 996 |
28 871 |
28 727 |
Auto Motor i Sport |
51 225 |
25 544 |
25 544 |
51 488 |
27 280 |
27 280 |
Świat Motocykli |
27 500 |
14 543 |
14 543 |
40 000 |
18 162 |
18 162 |
Automobilista |
18 200 |
7 277 |
7 242 |
18 700 |
9 193 |
9 193 |
Classic Auto |
14 400 |
6 823 |
6 823 |
13 800 |
6 888 |
6 888 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w październiku. „Świat Motocykli” z największym spadkiem