SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma Moneteasy wspiera działania sklepów internetowych. Pomoże również monetyzować treści wydawcom w Internecie

180 wydawców, ponad dwa tysiące sklepów, sześć milionów produktów i treści widoczne dla 90 procent internautów w Polsce. Ringier Axel Springer Polska przedstawia Moneteasy - platformę pozyskującą użytkowników dla sklepów internetowych. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku e-commerce, które pozwala na dotarcie do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej: od szukania inspiracji, poprzez weryfikację opinii o sklepie i produkcie, na procesie składania zamówienia skończywszy.

Tomasz ŚwitaTomasz Świta

Moneteasy to rozwiązanie, które funkcjonuje w ramach oferty Media Impact. Jest skierowane do dwóch grup prowadzących biznes w sieci. Pierwszą są właściciele sklepów, dystrybutorzy i producenci. Drugą - wydawcy, osoby tworzące treści czy prowadzące własne serwisy internetowe, blogi lub kanały na YouTube. 

Dla tych pierwszych Moneteasy to szansa na zbudowanie marki, wzbudzenie zainteresowania swoimi produktami, wpłynięcie na decyzje zakupowe polskich internautów i w końcu - zwiększenie sprzedaży. Jak to działa?

Budowanie świadomości marki i wzbudzanie zainteresowania

Profesjonalna redakcja content commerce umieszcza linki kierujące do oferty klienta w dopasowanych kontekstowo publikacjach. Ponieważ Moneteasy stanowi część wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska, artykuły prezentujące ofertę klienta pojawiają się w takich serwisach jak Onet, Fakt24, VOD, Komputer Świat, Forbes, Auto Świat, Newsweek czy Business Insider. Moneteasy zrzesza ponadto 180 partnerów mediowych, blogerów i influencerów. Treści docierające do 90 procent polskich internautów budują wizerunek klienta i zwiększają rozpoznawalność marki oraz jej produktów wśród internautów.

Moneteasy to platforma, która łączy w ramach swojego ekosystemu kilka różnych rozwiązań. Wspólnym celem tych narzędzi jest, aby wzbudzić zainteresowanie produktami i skierować użytkowników zainteresowanych zakupem do właściwego sklepu – mówi Jovan Protić COO Ringier Axel Springer Polska. Obecnie marketerzy muszą docierać do potencjalnych klientów na wcześniejszych etapach ścieżki zakupowej i tak pozyskiwać osoby realnie planujące zakup. W tym samym czasie, wydawcom zależy na monetyzacji ich treści, poprzez generowanie lead'ów, jednak zmagają się z trudnościami związanymi z korzystaniem z wielu paneli administracyjnych, dostarczanych przez różne sieci partnerskie czy modelem współpracy CPS. Platforma Moneteasy i jej narzędzia rozwiązują problemy obydwu grup, zarówno marketerów, jak i wydawców i twórców treści – dodaje Jovan Protic.

Utwierdzanie w podjętej decyzji

Częścią Moneteasy są także Klub Ekspertek Ofeminin oraz gromadzący opinie użytkowników serwis Opineo.pl. To do nich trafią zainspirowani przez publikacje internauci, poszukujący wiarygodnych informacji o wybranych przez siebie produktach. Influencerki tworzące Klub Ekspertek Ofeminin testują i recenzują produkty klientów. Z kolei Opineo.pl gromadzi i wyświetla opinie wystawiane sprzedawcom przez użytkowników, po dokonanych zakupach.  

Dzięki systemowi Wiarygodnych Opinii informacje gromadzone przez Opineo.pl mogą być dla internautów podstawą do wyboru konkretnego sklepu lub produktu. Obecność na Opineo.pl to gwarancja rzetelności sklepu oraz szansa na pozytywne wyróżnienie się jakością obsługi klienta na tle konkurencji. Pozytywne opinie o sprzedawcy utwierdzają internautę w przekonaniu, że chce dany produkt kupić.

Finalizacja zakupu

Użytkownik, który zdecydował się już na zakup, będzie poszukiwał najbardziej atrakcyjnej oferty. Tutaj z pomocą przychodzi Skąpiec.pl. To porównywarka, która wyświetla oferty współpracujących z nią sklepów, eksponuje atuty i zestawia je ze sobą. Klient, którego poprzez treści content commerce udało się zainteresować konkretnym produktem, za pośrednictwem Skąpiec.pl może sprawdzić, w jakich sklepach może go kupić najszybciej i w jaki najlepszej cenie.

Skąpiec.pl wskaże nie tylko najtańszy produkt, ale przedstawi także szereg innych atutów sprzedawcy, takich jak oferowane rodzaje płatności, formy transportu i opcje dostawy. Za pomocą przycisku “przejdź do sklepu” internauta może szybko sfinalizować transakcję już na stronie klienta.

- Szukanie inspiracji w sieci, wybór produktu, porównanie go z konkurencją - na każdym z tych etapów Moneteasy wspiera sklepy internetowe w walce o uwagę i portfel klienta - tłumaczy Tomasz Świta, Business Owner Moneteasy. - W zależności od celów partnera, możemy zaprojektować dla niego dedykowaną kampanię zasięgową lub sprzedażową, albo połączyć te rozwiązania, w dodatku na każdym etapie ścieżki zakupowej – dodaje Tomasz Świta.  

Z kolei wydawcom internetowym platforma pozwala na zarabianie na ich treściach. Moneteasy płaci za każde przejście sklepu internetowego ze strony autora tekstu. Niezależnie od poruszanej przez wydawcę tematyki, Moneteasy dysponuje dopasowanym do treści asortymentem oraz szeregiem narzędzi dostarczających informacje m. in. o popularności produktów czy sezonowości, a osadzone widgety zawsze zarabiają na stronie wydawcy. Tym autorom, którzy nie wiedzą jeszcze, o czym i w jaki sposób mogą pisać, Moneteasy oferuje również pomoc profesjonalnej redakcji.

Więcej informacji na www.moneteasy.pl