Mobilna bankowość ma swoich odbiorców
Mobilna bankowość cieszy się coraz większym zainteresowaniem w USA.
Obecnie operacje bankowe za pomocą telefonów komórkowychwykonuje 16 procent mobilnych subskrybentów z USA, z czego 60procent robi to co najmniej raz w tygodniu - informuje na swojejstronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie firmyHarris Interactive.
Badanie pokazało, że wśród osób, które do tej pory niekorzystały z tego typu usług, istnieje spore nimi zainteresowanie.Ponad 1/3 respondentów stwierdziła, że chciałaby sprawdzać stanswojego konta i przesyłać pieniądze za pomocą telefonukomórkowego.
Rośnie również popularność zakupów przez komórkę. 1/4użytkowników mobilnego Internetu stwierdziła, że za pomocą swojegourządzenia kupowała produkty online z wykorzystaniem kartykredytowej. Koejne 20 procent badanych wyraziło zainteresowaniemobilnymi zakupami.
Z badania Harris Interactive wynika też, że największą barierąstojącą na przeszkodzie większej popularności mobilnej bankowościbądź zakupów, jest obawa o bezpieczeństwo. 66 procent respondentówboi się przesyłania osobistych informacji finansowych, 63 procentobawia się oszustów, a 61 procent sytuacji, w której stracilibykomórkę zawierającą wrażliwe dane.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilna bankowość ma swoich odbiorców